dalia

dalia
Pepparbacken

lördag 25 februari 2012

Vårfint i växthuset

Några foton blev det inte i växthuset för jag och Felix var helt utan mobil, så gott och vara hel ledig från telefon...Vi ksurade möblerna och dammsugade det,,så fort det blir lite varmare så ska det tvättas rejält med, alla rutorna,,och jag funderar på att köra högtrycks-tvätten på golvet..Har plattor där och de kära myrorna har grävt och haft sig,,vi sopade ut en hel del plattsand och fick lägga om plattor men min pappa får nog ta sig en titt för det blev inte riktigt ok, finessen med att lägga plattor fixar jag inte, suck!

Inga bilder från trädgården men vi har varit ute i ett par timmar idag med har burit lite grenar från trädet som blåste ner. Det är ok att det blåser tycker jag för det torkar upp ,,vår gräsmatta är lite för fuktig just nu,,värme och vind önskas.

Imorse öppnade jag min ugn, förlåt att jag tjatar om det, ni som inte gillar keramik hoppa detta,,
Min tuppfarm är bränd..nu inväntas hönorna!


Min hönsgård fylld med bara tuppar, ska komma hönor med. Jag ska nu bara komma på hur de ska stå ute ,,några bra ideèr??så välkomnas de..just nu står de i ett stenrös men där ska de inte bo,,kom igen alla kreativa bloggare ge mig en idee vart och hur de ska stå hönsen på Pepparbcken.

Som ni vet har jag gnällt lite här för min kamera är trasig , sedan jag föll med den i stentrappan.Alltså min stora ordentliga kamera,,min man har fotat med den idag och nu tror han äntligen mig..fokus fungerar inte pga av speglarna inuti är lösa, han var tvungen att använda den för att tro mig,,nu kanske jag kan köpa en ny?? Han har inte trott på mig då jag sagt att man måste skaka den för att hitta fokus..
Ullas fiskar till hennes fisklåda,,hoppas vi får se dem i lådan,,dom är fina i verkligheten, härlig färg g blev det.( också min käre make som försökt få kameran att fungera denna bilden gjorde honom lätt frustrerad)
Denna blev han lite nöjd med. Här behövs en kamera reparatör, har nog hittat en som inte är lika dyr som en ny kamera nu, ett stycke att åka men värt det ..tycker jag och nu även min man. Nej nu ska jag kika runt och se vad ni pysslat med idag!
Kolla i högerkanten tävling hos Anki som virkar så fint!

9 kommentarer:

  1. Mycket att kommentera idag! Till att börja med så gillar jag verkligen dina tuppar, men det gäller ju att du gör lite hönor åt dom stackarna!!
    Hur du sen ska visa dom!? Ja, det var lite knepigare, men dom bör väl få en liten hörna vid något uthus där det är slätt gräs - alltså inte i någon rabatt, där vill man ju inte ha dom (och ser dom inte heller)!
    Ja du, en del av våra gubbar litar inte riktigt på oss när vi klagar. Dom tror kanske att vi är alldeles för otekniska och gör något fel, dom tror att vi gnäller för vi vill ha något nytt, eller också är vi inte trovärdiga. Vi kanske inte klagar tillräckligt resolut. Alltså lägger fram grejorna i småbitar, eller slänger dom! *fniss*

    SvaraRadera
  2. Och jag som gärna vill ha höns, men det är inte att tänka på då vi har en apporterande hund som bara skulle bära runt på dom :) Fina fiskar.
    Synd på din kamera, hoppas det går att fixa den.
    Hoppas du haft ett härligt lov.
    Krama från mej

    SvaraRadera
  3. Så jobbigt att inte ha en kamera, fast är den trasig så är den:( Hoppas att du kan skaffa en ny snart. Fina tuppar:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Tittar in och önskar Dig en skön söndag!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  5. Åh, vad kul att tvätta rutor mm på växthuset....då kommer våren snart. Myrorna är jobbiga när de ska buygga bo i springorna för att sen invadera plantorna:(//Helen

    SvaraRadera
  6. Jag är på gränsen att inte ha en kamera, med anstränging så går den lite grand ibland......Så fina alster igen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  7. Hej på dej! Det har varit en härlig vecka, visst!

    Nu är det jobbevecka igen men samtidigt känns det att vi har en mysig tid framför oss. Eller hur?

    Mitt växthus är ingalunda iordningsställt men många fröer i jorden :-)

    SvaraRadera
  8. Hej! Att vara utan kamera, är att vara utan ord.
    För det heter ju: en bild säger mer än tusen ord.

    Ha inte för många tuppar, det blir bara ett jäkla
    galande, men desto fler "pullor", hi,hi.
    Lite ägg till påsk vore väl gott, och om tuppen
    hälsar på, blir det sen ljuvliga små kycklingar
    Ge dem lite halm att ligga och vara på.
    Det blir fint för dem.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera
  9. Har precis fått mail från kamerabutiken - mitt älsklingsobjektiv är nu lagat.
    Gillar dina hönor - måste vara kul att ha en ugn att bränna keramik i.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera