dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 19 februari 2012

Vantar till salu!!!

Så här såg vantarna ut då de inte var tovade, mer än 30 cm långa ..en storlek stod det i mönstret..




MAskin --Tovade och färdig broderade, med lite pärlor i mitten, passar de inte mig,grrr!

så därför säljer jag dem nu.
Dom är 23 cm långa tummen är 7,5 cm, från tummen och upp så är de 12 cm,,passar nog stl 7 för det har min dotter och hon kan ha dem.

Handgjorda av mig så inte maskinstickade,, och i ullgarn så är man känslig för stickande materiel så som min dotter så kan man inte ha sådana..

350 kr plus porto så är det dina bara mejla mig om du är intresserad.

pepparbacken @ymail.com

Dom blev för små till mig stl 8 kan man inte ha på händer ,,troligtvis mer sju,,,suck bara till att sticka ett par till åt mig själv,,



Lite keramik då idag är det molnigt och då är det ideal väder att fota keramik ute,,fast jag har ju ingen bra kamera,,en från stenåldern,,

Cristinas fina fågel i svart lera med transperant glasyr


MArgrets båt härlig turkos dörr den gillade jag..




Påsk är det snart! Cristinas härliga tupp.


Här är Ullas dinosaurifågel,,ooops vad glasyren rann...hur får man den att sluta rinna ,,vad är det jag ska blanda i..svart järnoxid på näbben det blev en matt härlig yta som kanske inte framgår av bilden men den är fin den matta ytan..

Ha en go söndag nu ska jag och hundarna gå en runda ute i det grå regnet,,slasket,,fast jag vill ha bort snön så jo det är ok väder.

4 kommentarer:

  1. Ha en riktigt skön vecka! Jättefina vantar förresten. Kram till Dig!
    Åsa.

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint ny pysslar med. Förargligt att inte vantarna passar de är läckra!

    Det ser ut att kunna bli sol idag. Härligt :-)

    kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Vilka fina vantar, jag kan inte heller ha sådant stickigt på mej :) Vilka fina alster ni gör på keramiken. Dinofågeln är ju helt underbar.
    ha nu ett skönt sportlov & lycka till med nya jobbet.
    Kram Susann

    SvaraRadera
  4. Dom var jättefina vantarna, synd att jag nästan inte använder vantar - jag är så varmblodig av mig så det är sällan jag behöver vantar.
    Och så har det varit produktion igång igen - jättefina saker!
    Agneta kram

    SvaraRadera