dalia

dalia
Pepparbacken

torsdag 23 februari 2012

Våren har hälsat på idag!!

Här står mina nyklippta pellisar under lysrör,ett måste..så de inte blir långa och rankiga..

Idag tog jag och Felix på oss trädgårdsklädernaoch så fram med sekatörerna, klippt lite äppelträd..är lättast att se nu utan löv tycker jag..hur man ska klippa dessa träd..Felix klippte rent i rabatter och i kryddlandet..en effektiv man om mamma bara bjuder på fika.

Fika blev det Ballerinakex och läsk till Felix och kaffe till mig,,och hundarna fick torkad lever en verklig favorit hos dem, de hade inte ens tid att skälla på grannens hund då den gick förbi..
Riktigt varmt och gott i solen, rensade lite stuprör innan vi gick in,,lite mer sådan här dagar så det torkar upp och tjälen släpper så blir både jag och Felix nöjda.


Tänk att det finns de som tycker att ska man skriva ngt så måste det vara rätt med punkt meningsbygnad osv,,,hämande,,ja ,,fel tycker jag ,,alla kan inte sjunga rent alla kan inte måla VACKERT , springa fort ,spela fotboll , räkna bra,eller skriva rätt osv men alla ska få göra det på sitt vis! Utan någon står med pekpinnen och säger detta är fel...för alla kan på sitt vis och det är bra! Huvudsaken att budskapet kommer fram,,så är inte stavning, meningsbyggnad osv så viktigt!

9 kommentarer:

  1. Oj, är det någon som klagat eller har du sett det på någon blogg!? Ja, alltså det här med att skriva på ett speciellt sätt?
    Det är ju precis som du skriver inte därför man skriver, utan för att man vill säga något.
    Fast sen ska väl jag erkänna att jag kan vara lite "elak" eller "syrlig" ibland om det är någon som skriver om sånt jag inte håller med om. Istället för att då bara ge 17 i att kommentera - som dom flesta tycker - så skriver jag rent ut att det inte är min stil eller i min smak. Kanske dumt och fel, men jag tycker man ska visa vad man känner och tycker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tycka och skriva vad man anser och tycker det är ngt helt annat.Det jag menar är om någon råkar stava tokigt, eller fel meningsbyggnad,(de kan bli lite tokroligt ibland)punkt och stor bokstavs glöms, dubbla konsonanter eller g istället för , trappa blir tappra finns massor av exempel...För detta förstår vi alla oftast pga semantiken i det ändå vad det har skrivet-budskapet, och behöver då inte kommentera detta..för jag vet ju att alla dessa människor ,,(ca 500000 i vårt land som är utredda,,(sedan finns det ett mörkertal med) de med läs och skrivsvårigheter / dyslexi,,de kan skriva intressant annorlunda och givande,,men om de får kommentarer om sin stavning och inte är trygga i sin dyslexi så kan det hämma dem totalt, de kanske aldrig mer vågar skriva ngt.(utrycka en åsikt skriftligt).Vågar inte påbörja en utbildning osv,,jag har inte mött det på bloggarna men av ,,ja tyvärr okunniga viktigpettrar som är lärare,,som kränker elever ,kollegor osv,,Jag jobbar ju med detta ofta och dessa människor som har problem med detta behöver hjälp ibland då det ska skriva ngt viktigt,de behöver våga be om hjälpmedel, och ibland bara skriva fritt från hjärtat utan pekpinnar från viktiga personer som kallar sig pedagoger...

      Radera
  2. Ser verkligen ut som om ni har haft en underbar stund ute idag:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Klokt talat, visst är det innehållet som är det viktiga och du jag fasar för detta moment som u stundar i SV2 kursen jag hoppat på.

    Ha det gott min vän kram Ingela

    SvaraRadera
  4. Ja idag var det vår!
    Härligt med första utefikan.
    Ha en skön kväll
    Annika

    SvaraRadera
  5. Ha ha ha...han ser ut att njuta i solen han till höger i bilden. Härligt!
    Ha en fin fredag Å Pussa lite på pudlarna från mig.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig dag ni hade! Själv satt jag med näsan i solen en hel timme utan att göra det minsta!

    Kram Eva-Mari

    SvaraRadera
  7. Det är mycket vårigt nu, överallt!

    Ordkontroll eller bokstavskontroll är de där bokstäverna man måste fylla i för att ens kommentar ska skickas, på vissas bloggar beroende på inställningar. Har blivit mycket svårare att se bokstäverna och det har även blivit fler bokstäver sen en vecka eller två tillbaka.

    Ha en fin fredag!

    SvaraRadera
  8. Vissa måste ha något att klaga på, annars tycks deras balans rubbas på något vis. Inget att bry sig om!

    SvaraRadera