dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 5 februari 2012

HU vad tiden går,,lite keramik från i torsdags..

Snart är det påsk så Margret gjorde lite påskägg
ska bli spännande och se hur det nya engoberna blir då de bränns.





en stor fågel som ska sitta på Cristinas klätterställning i hennes trädgård..

l
Påsktupp



En till med får ull på, ser ut som det tyckte jag..

Ett 37 x 37 cm lejon till min trädgård,,tog en hel del timmar att göra..



Jo nyköpt lera..ska ha helgkurs om någon är intresserad så finns det platser kvar ...Ska köra två helger med lite mellanrum, så man hinner tillverka första helgen så bränner jag och några veckor senare kör vi glayr helg..alternativet är att jag glaserar och att man kör bara en helg...hör av er om ni känner det skulle vara intressant.

6 kommentarer:

  1. Hejsan!

    Fin som fjärlisbad, och kanske kan man trä dem på en rostig armeringsstång som ett blickfång. Ser precis ut som en majblomma och vilka fina alster ni gör.Här har vi också snö så det räcker och blir över. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  2. Vilken fin lejon du gjort!!! Kul med lera, jag ska snart till Linda på glasering. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Jaaa, jag vill vara med! Hmmmm.....kanske lite för långt att åka bara..
    Men jag ska faktiskt gå en helgkurs här i stan i vår, så jag får väl nöja mig med det.
    Du, det där lejonet....sååå jäkla fint det är!
    Ha en skön vecka nu! Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Lejonet var ju ja som Åsa sa- Så jäkla fint....
    Jag väntar med min kurs till det blir bättre väder.
    Kram Ma

    SvaraRadera
  5. Ni gör så mycket fint i kreativa verkstaden. Säkert har ni hur kul som!

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Härligt med lite påsk så här i förtid och oj, vad snyggt lejon!
    Jo jag är intresserad av hjärtat (blå/grönt), men hittar inte din mail adress. alltkangronska@gmail.com
    Skriv gärna din vanliga adress också så skall jag ta upp semester planer med Henrik också.

    Kram MB

    SvaraRadera