dalia

dalia
Pepparbacken

tisdag 2 augusti 2011

Trappan forts...





I morse började vi med lite blåbärsfrukost , plockar ca en liter per dag här,,det är nyttigt och gott!Vid nio var vi igång igen,,vi och vi ,,pappa och gubben min,,jag stod bara för markservicen,,

Igår var som sagt alla fjorton stegen klara nu skulle trappan bara få en god början och det var lätt i tanken ,,men vår trädgård är mycket stenrik så efter mycket vattenpassande och huggande så fick dom in ramen till överpalttan..Ozzie uppskattade det verkligen tänk att ni byggt denna till mig,,utsikt över hela Pepparbacken,,Boysen gillade inte det men kunde luras dit med en leversnitt,ni ser hans osäkra tassar är detta verklligen en säker plats ser han ut att tänka , medan Ozzie vräker sig,,Ni ser det här nerifrån de fjorton stegen.(jag fick putta in Ozzies rumpa var rädd han skulle kasa ner).Jag återkommer när rabatt och räcke är klara,,jag är mkt nöjd med bygget idag ,,Tack pappa och Min man!




Till annat ibland blir det inte som man tänkt sig så lite misslyckanden här..




Flicka som torkade innan jag hann fästa henne på lerfågelbadet,,



MEn denna bli bra!! Tycker jag ska bara hitta en bra plats till honom.






Buketter idag blir denna, oregano , Bolltisteel och Marton,


Nu ska jag ta mitt vinglas och gå ut i badtunnan ha det gott























































































5 kommentarer:

  1. Duktiga dom är våra gubbar/grabbar runt oss.
    Våra hundar gillar oxå nya platser. Fin tistelbukett. Du är välkommen att titta in på dammbygget. Men den var ju inte planerad nu, så det kanske tar lite tid innan den blir färdigställd.
    Vi ses på lördag.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon Monica!

    Nemen så fint det blev! Bra jobbat!!!
    Ni har verkligen anledning att vara nöjda allesammans. Och du marktjänst är verkligen inte att förakta... är alldeles säker på att du står för annat vem fixar med blomster och dekorationer...? Kunde just tro det...!

    De verkar då också ha mycket att stå i men jag är säker på att vi hade haft mycket att prata om...Och en tunna har ni... gud så skönt!

    Återstår att se om jag ska få något gjort idag. Gårdagen blev rätt slapp första hela dagen på hela sommaren om jag tänker efter.

    Ha det gott och du gå och bada... även i havet
    ;-) Kram Ingela

    SvaraRadera
  3. Vilken fin trappa ni byggde! Det där med badtunna o vinglas låter ganska bra. /Mimi

    SvaraRadera
  4. En riktigt riktigt snyggtrappa! Vilka fina avsatser och jag tror att lilla vovven vänjer sig. Det blev väldigt fint!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Trappan hörde jag om redan i lördags, det verkar ju som om "det gått på räls". Har förmodligen strulat med bloggen, får se om det löser sig.
    Kram

    SvaraRadera