dalia

dalia
Pepparbacken

lördag 31 juli 2010

Sista dagen för månadsbild! plus ny rabatt!


Inte så mycket skillnad från förra månaden,Jo gräset är grönare och tjockare,..
Idag grävde min man bort en gammal rodendenro och en jätte strandiris,,( jo den är ok då den blommar var Irisen ok, men jag har fler av den, det vart bara en massa blad just nu,,och rodendenron var inget att ha ,,istället har jag fixat till lite med mina frösådda perenna gräs, och en blodfläder

Före
och

Det är Blåsvingel, Bronsstarr ( eller vad det nu hette) och så gräs som jag inte sått utan fått av Cristina men det måste jag kolla vad det hette,,för det har jag glömt, det är gult och grönt oh inte så högt!
Bilden är lite mörk för innan jag vart klar så var det nästan mörkt,,ska fota det i ljus en annan dag,,


Avslutar med en Daglilja,,heter ngt med Darling..sedan vart resten av amnet borta,suck!JAg önskar jag hade bättre minne,,mina Rudbeckiór undrade någon vad de hette men det vet jag ju inte!! Suck!

4 kommentarer:

  1. Äsch!!! Jag hade skrivit en jättelång kommentar och så har du den där sjuttons bokstavskontrollen och jag åkte iväg för tidigt ifrån sidan utan att fylla i den. jag har tagit bort min för att den är så irriterande!!!
    Darling deception tror jag din daglilja heter. Har en väldigt likadan som åtminstone heter så!
    Din gräsrabatt blir spännande att se, när du fotar en lite ljusare bild :) Jag har så förbaskat liten dator så mörkhet i kombo med liten skärm blir just ingenting.....
    Dessutom informerade mig maken att han nu tagit min stadsdator med stor skärm också till sitt företag, så jag antar att jag får fortsätta hela året med den här minimala saken! Just jättetrevligt. Hälsn mimi

    SvaraRadera
  2. Snyggt som vanligt. Det finns någon växtsort du inte kommer ihåg namnet på!!!! Hos mig är det tvärt om. Finns kanske nån som jag vet namnet på. Det är ju trist om nån frågar och hela jag blir ett frågetecken. Men vad gör det om hundra år. Hundvalpen är ju bara så go.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej! Hoppas att ni har det bra med er lilla bebis! Fint och grönt har du det, kan det vara allt regnet som förde något gott med sig? ;-)

    Skänt att du är lite bättre i din fot, hoppas att du ska vara riktigt bra snart! KRAM

    SvaraRadera
  4. Men visst såg det mer uppvuxet ut i rabatten mellan växthuset och boden!?

    SvaraRadera