dalia

dalia
Pepparbacken

fredag 16 juli 2010

Igår besökte vi vår nya lilla famljemedlem

Igår körde vi 32 mil för att få träffa charmtrollet!!
Naturligtvis så är vi alla helförälskade i denna lilla parvel...



Boysen från kennel NAturell


Visst är han söt! Här dikuteras hej vilt vad han ska heta.
Boysen är han döpt till av Karin och Micke på kennel Naturell.
Jag tyckte ju det var ett ok namn, men inte alla i familjen. Förslag finns så som Bilbo, Buddha, Nocke, Dio, men vi är inte överens ,,alla ni som har förslag kom med dem!!Kanske är det något namn som all i min familj skulle kunna gilla.




Ozzie var försiktig när Boysen och Boysens bror Morell försökte busa igång.

8 kommentarer:

  1. Vilken raring! Klart han måste ha en rockigt namn precis som storebror. Bon Jovi eller nåt ;-)

    SvaraRadera
  2. JA rockigt,,tänk så långt har vi inte tänkt!
    Måste in och kolla dina prinssesor!

    SvaraRadera
  3. Oj oj oj....jag skulle köra tusen mil, för en sån liten goding. Jag tycker han ser ut som om han heter Einar.
    Det är väl ett tufft namn! Lyckliga er!
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  4. Jag är "allergisk" vad gäller hundar. Vill så himla gärna ha en, men det måste vara en liten som inte kräver för långa promenader. Måste ju gå ett bra tag längs 21:an (ingen höjdare) Men du känner ju till hur vi har det, så det blir ju bara jag som får stå för promenaderna, men jag vill, jag vill ha en. Har för tillfället "rocktorka" kommer inte på nåt namn
    Kram
    Marianne

    SvaraRadera
  5. Söta söta valpen! Jag håller med, något rockigt som kan leva upp till Ozzys fina rockiga namn!!!
    Dio kan väl vara en fint och passa detta året! Så blir han ett levande kult-minnes-märke och en hyllning!
    Annars tycker jag att Angus (AC/DC) är ett toppbra namn!

    Ha det bra (och vad avis jag blev att ni kollade på Hylander...) KRAM

    SvaraRadera
  6. Hej!

    Vad roligt att du hittade till mig så att jag hittade din blogg också. Visst är det härligt med de små liven, vi har redan två hundar sedan tidigare men ville ha en liten pigg fröken till. :)

    Listan för Lands öppna trädgårdar var förra året. I år har jag själv hittat den efter mycket googlande på lands hemsida så kika in där och se om du hittar något som passar: http://www.mixr.se/tradgard/valkommen-till-lands-oppen-tradgard-100-tradgardar-tar-emot. Ska nog logga in på odla och göra ett inlägg så att fler hittar adressen också. :)

    Ha en fortsatt härlig sommar!
    Mvh
    Mia

    SvaraRadera
  7. Vilken ljuvlig liten parvel! Varför inte bara Boy? Eller det kanske var tråkigt... det är svårt med namn det där, det skall ju kännas rätt för hela famlijen...Lycka till!

    SvaraRadera
  8. Underbar liten sötnos! Hur är Elvis? Inte för att jag är speciellt förtjust i Elvis musik, men namnet är ju inte så dumt... Hälsn mimi

    SvaraRadera