dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 11 juli 2010

Varmt, vad gör min man då! Rensar fram stenmuren!



Jo som ni kanske vet har vi en stor trädgård på 4000kvadratmeter och ca 1500 är nog påbörjat, resten är sly, asppinnar rester av Malva, Fingerborgsblommor, och kvickrot. Trädgården har däremot tre vackra stenrös, den är liksom byggd i etager..Idag när det är 29 grader varmt och strålande sol vad gör min galne man då,,jo jo rensar detta,,
Muren ska fram!



Här ser ni min gubbe in aktion!

Visst blir det fint,,men jag orkar inte med värme och arbete, i stekhet sol.



Dessutom äter hästflugorna upp en,,(en del kallar dem bromsar),,tur denna salvan finns då, den är bra till så mycket!! rekommenderas varmt!

När jag har kameran ute, så passar jag på att fota lite i min väg!
HAgley Hybrid, min klematis som efter vinterns framfart förlorade sitt stöd,,och jag har svetsat ett nytt men får inte ner det i jorden så nu hänger den lite halvdant på en lykt-krok,,


Rosorna blommar ännu!

Favorit ros! Och i blom finns den med,



En långblommare till, blå rosor blommar dagligen.


Här i rabatten trängs tre sorters rosor, bla. Rosa Mundi(,min 1a plats favoros), Kanelros, Stinas ros,




Ikväll blev det en sådan här bukett, oh ! Vad jag gillar Luktärtor.




Just nu blommar luktärtorna, både den perenna och de ettåriga..





Hittade en loppislåda som nu får vara ytterkruka till dessa,,




Pionvallmon blommar




De fina liljorna är uppätna, men de fula gula som jag inte vill ha de klarar sej,,


Krollija



Nu blommar Flammentanz



En liten nejlika i min rabatt, minns inte var jag köpt eller fått den, den är väldigt söt!



Gulknapp är ny hos mej!



En långblommande favorit, Hyacintviva!!



När jag städade garaget hittade jag några trälådor..
som fick vara lite skugga för mina pellisar.



ros som blommar så fint!!Okänd för mej, rotäkta,,

Nej Nu ska jag in i duschen för ikväll är vi utbjudna av våra trevliga tyska grannar,vi ska äta på Vägga rökeriet, en go restaurang i Karlshamn..oj nu kommer barnvakten nu får jag skynda mej!

1 kommentar:

  1. Jo jag vet att ni har en stor och härlig trädgård, helt underbar. Vi har också en stor tomt, men inte så mycket blommor som ni. Vad gäller större jobb, t ex röja fram en stenmur, så kan jag inte ens tänka tanken, att jobba i den här värmen. Kroppen säger stopp.
    Men kvällarna är ju så underbara.
    Ha det så gott
    Kram Marianne

    SvaraRadera