dalia

dalia
Pepparbacken

fredag 15 januari 2010

Vårblommor inne! Det behövs!



Börjar med min lyckade översommrade Amaryllis köpte den ifjor jul är lite kul att den blommar den har varit i växthuset hela sommaren.

Njuter av alla vårblommor nu som man kan ha inne, tulpaner glömde jag köpa ska ha en bukett imorgon,,men mina Pärlisar blommar fint ännu.


Förra helgen satt min man och sonen på akuten i tre timmar och skulle få den här läppen sydd, men sonen vägrade

Sonen fyllde ju åtta år och hade planerat skridskoåkning och sedan kalas, men så blev det inte riktigt. Läkaren lyckades inte sy, men idag en vecka efter ser det ganska bra ut ändå ungar har bra läkekött.

Denna helgen blir det istället barnkalas, och hör här min man säger att jag kan köra de två stora på trampolinhoppning och medan kalaset pågår kan jag gå ut med hunden ,,utmed havet,,kan ni fatta ,,jag har frågat flera gånger ,
-Menar du att du fixar detta kalas själv? Han svarar smått irriterat jag är ju förskolärare 12 ungar klarar jag lätt,,ja jo hm han gör nog det,,jag ska skvallra sedan hur det gick,,till saken hör att vissa barn är mycket hundrädda så mannen min tyckte det var bra att Ozzie inte var hemma. Jag ser det som lite lyxigt,,tillhör inte det roligaste jag vet att fixa barnkalas.


Fredagskvällen ska jag ägna åt denna tidning, (kommer ju ny i nästa vecka tror jag måste ha läst klart denna ) och åt trädgårdsprogrammet ,,om det var något att ha, jag har inte hunnit att se första delen.

HA en go kväll ska käka räkrulle nu !

9 kommentarer:

  1. Jo, det är allt fint att det finns vårblommor nu, även isvindar viner utanför husknuten.

    SvaraRadera
  2. Visst är det roligt när de blommar on amaryllisarna. Fast jag har varit väldigt lat de senaste åren, så jag har ingen kvar. Däremot har jag en släkting, Äkta makar, och den skall snart till att blomma :-)

    Visst har ungar bra läkekött :-) Tur är väl det, hur hade man sett ut annars :-)
    Ha det gott!
    Christer.

    SvaraRadera
  3. Läppen såg ju "bra" ut idag.Skönt att det gått
    så snabbt med läkningen. Lite försiktig bör han KANSKE vara på kalaset??
    Han är allt go din Jonas- skicka iväg dej så han får "lugn o ro" att hålla kalas. Ja ibland undrar man ju hur han egentlgien kan, men han är ju sån..
    Har Du pratat med Ch. om fröträffen??
    Kram Ma Ninne

    SvaraRadera
  4. Ojojoj, stackars sonen...hoppas det läker ihop bra!
    Visst är det härligt med vårblommor, själv har jag inte hunnit köpa pärlhyacinter än, men snart så! :o)
    Blir lite nyfiken på din betongängel...hur har du gjort den, med form eller? :o)
    ha en fin helg,
    Lydia

    SvaraRadera
  5. Jo min betongängel den ska jag försöka förklara den är uppbyggd på hönsnät och med betong 40/40 och hon som lärt mej är Carina på Öland, hennes blogg adress har jag tappat bort för hon beskriver det så bra hur man gör,,(någon som har hennes adress?)Man modelerar fram bygger bit för bit, ska se om jag hittar mina foto ifrån bygget.
    ha det gott tack för alla trevliga komentarer. /MOnica

    SvaraRadera
  6. aj aj , det såg inte skönt ut...stackarn!
    Nej, fixa barnkalas tillhör inte *topp-tio* på vad man vill ägna sina lediga dagar åt (då är det bra mycket mysigare att sitta i soffan med en Allt om trädgård...) Vilken tur du har som är gift med en förskollärare! Min karl brukar försvinna och låta mig stå där...

    SvaraRadera
  7. Det var bra gjort att få amaryllisen blomma om nu, jag brukar ge upp och dom hamnar i komposten.
    Det verkar ju gott bra med läppen i alla fall, min dotter fick sy inne i mun när hon var liten och det var inte lätt (hon var då tre).
    Hälsningar
    Mariana

    SvaraRadera
  8. Carina på Öland hittar du bland bloggarna jag följer Monica...... Tror den heter Mitt hem på Öland nu. Tur att det avlöpte väl med läppen. Hoppas du o Ozzie fick en skön, lång promenad medan ungarna kalasade....
    Ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera
  9. Hoppas sonens läpp snart återhämtar sig. Barn brukar ju ha bra "läkkött"
    Marianne

    SvaraRadera