dalia

dalia
Pepparbacken

lördag 19 november 2011

Silat glasyr,och byggt en ny ängellykta!

Idag föddes en ny ljuslykta-ängel Hon fick bli i svart lera...och lite större än den förra, men hon har plats för ett större ljus i sig än den andra, där fick bara plats för ett värmeljus men här ska få plats ett större ljus ..plus så fick hon fler luft, hål eller hjärtljusutsläpp.

den andra gav jag i byte mot att Britt Marie stickade klart Emblas tröja.
Suddig bild men ni ser nu är den äntligen klar!



Hoppas jag hon här håller brännigen






Så har jag siktat nyblandade glasyrer, dessa två har jag inte provat på den leran jag har ,,så det ska bli spännande, det är riktigt spännande att mixa ihop glasyrer,,sedan se resultatet...

Jag har blandat en vit täckande idag frågan är om den täcker även den svarta leran,,kanske kanske inte,,
Alltså min bild kvalite är urusel ,

har svårt att hålla stilla mobilen då jag fotar med den.

Ska kika in hos er lite snabbt innan jag ska gå och koja.




8 kommentarer:

  1. Oj då, här händer det grejor! Fina keramikalster! Det är riktigt roligt att tillverka konstverk i keramik, jag har gått på kurs hos och gillade verkligen det.
    Fin pippitröja! Har stickat en till en liten parvel i grått :)
    Ha en skön söndag ♥

    SvaraRadera
  2. Ååh! Härligt att jobba och vara kreativ med lera!
    Jag har tänkt boka in mig på en kurs här, men det har inte.blivit av än. Allt har ju sin tid...
    Det där med att fota med telefonen... På min telefon kan man trycka på skärmen för att fota, lättare att få bra bilder då, tycker jag = hålla still. Hur är det på din kamera?
    Ha en riktigt fin söndag!!

    SvaraRadera
  3. Bra att kunna byta handarbete mot handarbete:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Hej på dej fin ängel. Det blir mycket keramik hann jag precis tänka, kan undras var du gör av allt... men så såg jag att du även gjort ett byte... säljer du också?

    Önskar dig en skön dag, solen lyser med sin frånvaro åtminstone här...
    Värmen får jag från strykjärnet ;-)

    Kram Ingela

    SvaraRadera
  5. Åh va kul..din lyktängel är jättefin..svart lera är snygg och rolig att arbeta i..har själv gjort en hel del trevliga skulpturer i den leran...tyvärr blev inte glasyren bra, den röda..rann så fult, så det ser ut som blod..Vi håller på att flytta in i ny lokal, vår lilla keramikgrupp, så vi bara väntar på att få komma igång!!! Kram Karina

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig lykta du gjort! Det är nåt jag har på min "villgöralista", att gå en keramikkurs, skulle vara så kul!
    Tack för din långa kommmenar - jag börjar förstå att det är fler än jag som har män som läggger sina grejer där man inte vill *ler*
    Jaså du har också en krackelrerande spis - Siemens möjligen? Jo, man skulle ha reklamerat den tidigare, min började krackelera när den var rätt ny...trist.
    Ha en go söndag!

    SvaraRadera
  7. En riktigt stårlig Ängelmadam. Den kommer att lysa upp allt det grå trista som är nu. Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  8. Så snygg din ängel är. Det ser så roligt att att jobba med keramik./Lila-Christina

    SvaraRadera