dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 13 november 2011

En öppnad ugn och lite uteliv..fast ingen kamera,,

En liten skål med hjärtan den blev ok,,,fast det var ström avbrott då jag böjade bränna.. En hjärtkrans som är gjord idag, kanske kan bli bra på min dörr..





glaserad tvålkopp.






Nybadade killar och klippta och nyborstade..






Som sagt min kamera är kaputt, så dessa bilder är tagna med mobilen och det tycker jag inte är helt lätt att fota med den..får väl köpa mig en ny i julklapp,,



nej nu ska jag läsa Nana av Emil Zola,,är det en klassiker? Vad definerar ni som klassiker,,?

Sist jag läste den gick jag på gymnsiet,,så jag minns den inte så väl, men min dotter vill ha hjälp med att förstå den så nu läser vi den ihop...

ha en go vecka!









2 kommentarer:

  1. Vilka fina keramikalster!!! Fast det bästa var nog "killarna" - vilka godingar:) Skulle vara gôtt och få vara där och pussa:)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Klassiker? Hmm... något som är bestående... som har något att säga oss även idag kanske...

    Själv har jag inte påbörjat något nytt... det får bli några sidor fack. ett slag.

    Du är duktig med leran!!!

    Dina vovvar blev som silverdunbollar...

    Nu ska jag och Charlie ge oss ut på tur! Vilken tur!

    SvaraRadera