dalia

dalia
Pepparbacken

fredag 4 november 2011

I verkstaden ett nytt bord--studeicirkel!

På torsdag ska vi starta vår kompisstudiecirkel, vi är fyra damer som ska träffas och pyssla lite med keramik,


Jag fick därför köpa ett större bord hittade detta perfekta stabila ekbord på blocket



HAr gjort en ljuslykta ängel som ska stå ute på sy bordet om den nu håller bränningen


Har också gjort skyltar till våra träd,,,

mitt minne är ju inte det bästa därför tänkte jag att de kan hänga lite keramikskyltar i äppelträden och i de andra med..kan tjäna lite som tyngder med.

Ett katthuvud fick med komma till , vad jag nu ska göra med det, men det är stengods så det hamnar nog ute i trädgården..


Nej nu ska jag kika runt hos er det är alltid inspirerande.






7 kommentarer:

  1. Vad trevligt med en studiecirkel i keramik:) Är ibland på keramikkurs hos min kompis Linda (Trädgård...drakar och lite annat) och det är så himla kul:)) Fin ängel du gjort.Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Skulle gärna vilja vara med på en keramikkurs igen, men tiden verkar inte riktigt räcka till. Och inte har jag lust att åka 4.5 mil till Visby mitt i vintern heller - så det blir nog inget!

    SvaraRadera
  3. Hej Monica, roligt med eran nystartade cirkel.
    Ängeln kommer nog att håller i bränningen, den ser välnärd ut, hehe.
    Ha en underbar helg, Petra B.

    SvaraRadera
  4. Vilka fina och bra grejer du gjort. Skyltarna till träden var ju fiffiga!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  5. Hej vad kul att träffas och pyssla tillsammans!!!

    Visst blev ängeln charmig vi får hålla tummarna för att den håller i bränningen!

    Önskar dig en härlig kväll på Pepparbacken!
    Kram Ingela

    SvaraRadera
  6. Hejsan!
    Vad roligt att få idér av fler och hoppas den håller bränningen. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera