dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 3 april 2011

Vindsröjning ala Pepparbacken -keramik!

I helgen har vi röjt vinden ,,usch vad mycket man samlar på sig.

Fast vi hittade lite kul med,,Dottern hittade mitt gamla silverberlock armband, det var modernt igen.
Sonen hittade en tjock fin halskedja i silver.
Vi har också samlat ihop en massa leksaker, som ungarna ska sälja på loppis..

Måste visa en klänning som min mamma hade på 60 eller 70 talet,(Ninne alltså , jag gissar att hon tom har sytt den själv, ) den föll min dotter i smaken.


Sedan hittade vi min klänning från 1991, en Laura Ashley , tror jag hade den på min systers bröllop då var den lång, sedan sydde jag upp den och hade den lite till vardags. Den föll inte alls min dotter i smaken, den tyckte hon vi kunde sälja,,nej hon och jag har inte samma smak..för jag gillar ju bomullskläder inte polyster eller vad det nu var i mormors 60 talare.
( varför har dottern solglasögon tror ni,,jo hon har städat vinden och är totalt igendammad i ögonen,,så dom får ni inte se!!






Embla har bränt sina keramik grejer i helgen, för nu drar det ihop sig för hennes utställning på temat ansikte, ska hon ha v 17 på skolan.
Jag fick plats med lite ljuslyktor för bränning, kunde fått plats till mer men hade inte mer ,,har haft annat för mig senaste tiden.
Nu ska jag gå ut och se vilka vårtecken det är här, jag har läst om hur många haft en solig helg vi har haft tjock dimma och dis, inte regn men så där ur-fuktigt disigt,,
det var därför vi städade vinden, fast nästa helg vill jag vara ute, längtar..


7 kommentarer:

  1. Vad duktiga ni varit ! Båda klänningarna är söta på sitt vis. Säg att hon passar i båda.
    Ha det gott ikväll
    // Susann

    SvaraRadera
  2. Man kan hitta mycket kul på en vind!
    Vi hade en rejäl röjning 2007 mne det är snart dags igen. Kanske inte så mycket att slänga men där behöver städas och organiseras. På vinter är där väldigt kallt och då blir det lätt att man bara ställer in saker som inte ska vara framme längre tex julpynt mm.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Visst är det trevligt när gamla ting kommer till användning igen....särskilt kläder som faller barnen i smak. tack för kommentaren i min blogg. Mvh Helén

    SvaraRadera
  4. Halloj! Vad ni har varit verksamma i helgen. Ett kreativt och nyttigt jobb... men det tar tid för det är mycket man fastnarmed. Men du vilka pärlor man kan hitta ibland det andra. Snygga klänningar! 60-talaren är kanske mer inne nu men du ska se att rätt som det är så blir det helrätt med den rosa också!

    Hälsningar från Åhus, solen har lyst en del ä´över oss i helgen men inte hela. Nu ikväll var det rätt kallt...

    SvaraRadera
  5. ja, man får passa på med innearbete nu innan det blir så skönt att man bara vill vara ute, snart så!

    SvaraRadera
  6. Håller med dottern, Ninnes klänning är tuffast - den andra var lite väl söt!
    Fast...även om man nu skulle komma i en sån där kreation så skulle jag aldrig kunna välja nått som var modernt när man själv var ung, det känns fel på nått sätt. Det är precis likadant med inredning, att yngre vill ha 50-60-70 tal och teak och sånt tycker jag är otroligt! Ser ju hemskt ut!!

    SvaraRadera
  7. Hej...jäklar vilken snygging! Visst är det lite roligt att riva runt i gamla grejer och se vad man hittar!
    Lycka till på loppisen, jag skulle oxå behöva stå på loppis för guuuuuud vad skit jag har, haha!

    Ha en mysig dag!
    Kram!

    SvaraRadera