dalia

dalia
Pepparbacken

onsdag 29 juni 2011









Rundvandring på Pepparbacken blir det idag...häng på.. Vi börjar vid växthuset, lite röra utanför är det, som vanligt.






Idag har jag skördat tre små tomater, solvarma mums





Inne ser det ut så här sex tomatplantor fyra chili och en gurkplanta, i mitten står en massa pellis sticklingat hyfsat rotade..





Då vi tittar till vänster om växthuset finns min rabatt som är fylld av rosor, Rosa mundi, Kanelros och tre andra rotäkta fådda rosor alla makalöst vackra



Ur en annan vinkel samma rabatt, till vänster om växthuset.




Svårt att se alla rosorna ,det röda i hörnet är ett uppstammat vinbärsträd som jag måste flytta till hösten, står helt knasigt..får erkänna att denna rabatt är ett virrvarr av rosor och andra perenner, ska nog göra vid den med till hösten om jag hinner.

Närbilder behövs,,njut!






Denna två färgade skönhet finns där i röran en Rosa mundi.. tillsammans med Jakobs stege fint








denna okända rotäkta hittad på tomten. växer också i röran.






Kanske en kanelros jag är inte säker okänd även denna



Från växthuset och uppåt!










Boysen ända uppe vid den rosa rosen,,


En trappa som leder upp mot vårt hus trappan döljs nästan av en vit Bondros Alba



tagit från Boysens plats neråt..







Foto tagit nerifrån växthuset.



ovanför trappan






Daggkåpa och Stjärnmagnolia till vänster om trappan.







Ännu mer till vänster om trappan en ros som jag tror är Minnette, blandat med ogräs och Dagkåpa.

nej blir inte mer ikväll för mina bilder bara hoppar runt ,blir less detta...


Gonatt!

















































8 kommentarer:

  1. Ja det var ju bara LITE av din blommande fägring. Du får komma med resten sen.
    Det här hoppandet o avståndet mellan text o bild är alldeles hopplöst. Så fort man gör många bildinlägg så blir det ju m mellan rader o bilder.
    Vi ses Kram Mam

    SvaraRadera
  2. Tack för rundvandringen, alltid så roligt att se hur folk har det i trädgårdarna! och så mycket fin blomning du har!

    SvaraRadera
  3. Vilken fantastisk trädgård du har, det är ju fullt av överraskningar och vackra rosor och annat grönt, överallt. En riktig sommarträdgård och lite avundsjuk är jag på att du har ett växthus!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  4. Oj vad det blommar hos dig, underbara bilder. Härligt med solmogna tomater...saknar faktiskt mitt växthus:)//helen

    SvaraRadera
  5. Kanonfint, har ju sett rundan i verkligheten, helt fantastisk. Bloggen strular här, kan inte komma in på din mors och flera andra. Eftersom samm fel tydligen finns hos flera, kan jag ju inte skylla på "Hjalmar" eller mig själv. Får väl avvakta. Irriterande.
    Kram
    Mammi

    SvaraRadera
  6. Tack för den fin rundvandringen i din trädgård. Verkar va väldigt mysig med olika höjder.Ett växthus är inte dumt men får inte plats i min trädgård. Har alla såna växter i mitt uterum men tomaterna är fortfarande gröna.Ha en fortsatt bra helg. Kram. Anita

    SvaraRadera
  7. Kul med en rundvandring och vad många vackra okända rosor du har - spännande!
    VBoysen ser ut att trivas väldeliga, har ni staket runt tomten eller är det "uppsikt" som gäller?

    SvaraRadera
  8. tack för en härlig rundtur, så mycket vackert att vila ögonen på...
    Jag vet inte var man får tag på svartbetong, kompisens man är betongare så han hade fixat alla olika sorterna till oss :=)) Tror den är mycket dyrare för vi hade bara en säck...
    Kramiz//kullervilla

    SvaraRadera