dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 26 juni 2011

Boktipset,,

Denna bok och de två andra Svartvinter och Spinnsidan, de är absoluta favoriter det är sällan jag kan tänka mig att läsa om böcker men dessa,,mmmmm..dom är ja vet inte vad jag ska säga som Änglagård blandat med Så som i himmeln plus mys och magi,,Jag har ju lyssant på dem och det är så jag skulle önska att dessa personer fanns i verkligheten för berättelsen är så go!!
Att lyssan på dem med dessa härliga röster uppläsare är Susanne Alfvengren och Gun Olofsson vilket ger extra krydda till historien. De är inga halvfulla polisdeckare med utan bara dessa suveränt sköna damer MIrjam och Hervor som löser sina mysterier med charmfull trolldom och mystik,, läs dem och njut eller ännu heller favorit sysslan på knä i rabatten på ogräsjakt och dessa röster i öronen..

4 kommentarer:

  1. Nej men Monica du beskriver ju dem så att man blir sugen på att läsa. Själv har jag av olika anledningar fastnat i senaste boken. Den måste jag ta mig ur först innan jag får börja på nästa ;-)

    Ha de gott Ingela

    SvaraRadera
  2. Tack för tipset! Jag är oxå en sån som gillar talböcker. Det är så trevligt att kunna lyssna samtidigt som man gör nåt annat. För att inte tala om, att lägga sig på kvällen, släcka lampan och bara lyssna till en god bok.
    Hoppas din midsommar har varit fin och trevlig.
    Pussa på hundarna från mig! Kram Åsa. Bakom berget.

    SvaraRadera
  3. Ja måste se om jag kommer in till dej i dag lörd. allt verkar strula nu i de här bloggarna
    Kram Ma

    SvaraRadera
  4. För mig som läser alldeles för många deckare så blev de här böckerna snabbt favoriter! Första gillar jag allra bäst!

    Att lyssna på dem med gotländsk dialekt måste vara härligt!

    SvaraRadera