dalia

dalia
Pepparbacken

måndag 13 september 2010

Katsura,,hur klarar de min vinter tro?


September har kommit halvvägs..då är det kanske dags för månadsbild,,,


Det är mycket vackert just nu,,tex nypon

Eller varför inte en bukett, med lite senblommare

Lite annat som blommarr är detta





Hos mej skördades sista gurkorna i dag,( gubben hade tömt ut alla hinkar med gurkor tomat och melonplantor idag,,glad blev jag för det var ju min uppgift i helgen men min förkylning stoppade mej),men inte de sista blåbären och björnbären,vi har haft en super gurksäsong, två hushåll har vi kunnat skänka gurkor till hela juni ,juli och augusti,däremot tomaterna dom ger jag inte mycket för,,nästa år måste jag ha bättre sorter av tomat tror jag...

3 kommentarer:

  1. Den borde klara vintern hos dig bra! Jag har en katsura och jag bor ju i zon 4. Härliga bilder. Det ser fortfarande så fräscht ut i din trädgård:-) Hos mig är allt mer "slitet". /Anette

    SvaraRadera
  2. Fina vita Höstanemoner du har och vovsingarna förståss.
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Du börjar ditt inlägg med en fråga om katsuran klarar vintern. Det ska ju inte vara något som helst problem i Blekinge. Hade en uppe i Stockholm som blev enorm. Fick faktiskt kapa den 2-3 meter vid två olika tillfällen!
    Vad är det för vacker vit Clematis du visar?

    SvaraRadera