dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 13 januari 2013

Månadens växt, utmaning hos Anna vattenkanna!!

 Börjar mitt inlägg med mina kursares två sista alster,, vad gillar ni silikon brösten,,jo damen är fin ,,men vem har sådana bröst ,,bara den som har gjort en operation eller? Fint ?? bestäm själv!

 frökapsel blir ju alltid fint!!"

I helgen har jag sytt av detta tyg, tovat två ullplattor av fårull och glaserat och satt en keramikugn, och vid fem idag gick jag och fick skön massage hos min vän Duang , då njuter man,,livet är gott!

Månadens växt som jag hittat hos  Anna vattenkanna se länk till höger,,den utmaningen gillar jag.


Jo min månadens växt Januari, är min röda buske och min trollpil, något bra foto blev det inte me n den är vackrast olövad för då framträder de kala grenarna så fint. Den är otroligt lätt att föröka bara att skära av en bit och peta ner i jorden.. Detta lilla träd petade jag ner för åtta år sedan och då var det ca 30 cm högt,,växer fort..

8 kommentarer:

  1. Så fin din trollpil är. jag har också en som började sitt liv som ett påskris här i huset för 12 år sedan och numera är 6-7 m hög! Växtkraft!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Silikon....njaa det är inget för mej, här kör vi naturligt :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Glömde ju bort att visa min beundran på frökapseln... nice

    SvaraRadera
  4. ÅH vad jag blir sugen att skapa i lera, nu när jag ser dina bilder..MÅSTE återuppta detta..'Lycka till dig som har det så nära.Kram Karina

    SvaraRadera
  5. Otroligt vad fort den växt, måste nog skaffa mig en.....Mitt måtto vid införskaffandet av nya träd/buskar just nu är nämligen att dom MÅSTE vara snabbväxande, annars får jag aldrig se dom uppväxta! *fniss*

    SvaraRadera
  6. Ja de där brösten är Onaturliga,inte ens en ungdom
    har sådana när man ligger ner, kanske ett önsketänkande *fniss*.
    Fattar inte vad du menar med 'ullplattor o glaserat'
    men det språket är för konstnärer, hi hi . . .
    Men du kan visa eller förklara den dagen jag "dyker"
    upp.
    Din månadens växt passar fint i Januari, lyser upp.
    Ha de fint/ Eva

    SvaraRadera
  7. Trollpil, bara namnet är ju spännande. Det måste jag spana in. :-)

    SvaraRadera
  8. Trollpil ... en nyhet för mig men ser jättehärlig ut. Detsamma kan man nog inte säga om "silikonbrösten", det ser verkligen onaturligt ut.

    SvaraRadera