dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 15 januari 2012

Sitter och myskelar med Ozzie ,,i tron att hundarna måste inte kollas på fästingar just nu
..för jag tycker dessa är enormt läskiga,,
ivartfall vad hittar jag inte,,
UUUUUFFFFFF! JAnuari månad minus gradeer ute också detta???

Då får vi se lite vackert då så vi glömmer den äcklige!
I helgen har jag varit ute och sågat ner träd tillsammans med gubben min, ett som hängde på tre kvart och var en fara för cyklister, men nu är det nere..

Verkstaden har med fått sitt besök av mig och mina kursare..

Då skapas det hej vilt!





mor och dotter!
Skulptur-- vart på modet denna gång!
Vill du komma och jobba i verkstaden en eller flera gånger!
Gå in på Facebook så får du info,,eller mejla mig här..finns helg workshops och kvälls workshops!!

pepparbacken@ymail.com

Välkomna till Pepparbackens keramik verkstad.





Vi , dottra och jag var och kollade klänningar till studentbalen,,som kommer att vara i juni,,ingen av dessa klänningar blev det men mina telefon bilder är uschliga,,kul var det ivart falll,så där en tjugo klänningar av och på..

Fel färg
Svart gillade inte jag, som tur var satt de svarta inte bra.
Min favorit men den blev det inte,,

ni får se vilken men först i juni för det är hemligt vilken det blev..

Backaryd köpte vi den i,
en härlig affär fylld med klänningar mitt ute på landet..till mycket bra pris!

11 kommentarer:

  1. En händelserik helg för dig med andra ord:) Skönt att ni fått ner trädet, sådant där som inte är roligt om det händer något. Keramikkurser är himla roligt:) Din favoritklänning tyckte jag också om jätte mycket:) Ska bli spännande att se vilken det blev men med en sådan vacker figur sitter ju allt fint;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Åh, va härligt med Tulpaner. Mindre kul med bajsfästingar!!!! //Helen

    SvaraRadera
  3. Ja, fy för dessa fulingar :( Vilka underbara klänningar, den limegröna var urläcker i ryggen. Ser fram emot vad det blev. Tänk vad vi har att se fram emot....du studenten & en anna ska bli mormor samma månad :)
    Ha det gott
    Kram

    SvaraRadera
  4. OH! så fina keramikarbeten ni gör. Det är nästan så det kliar i fingrarna. Krukornahade jag gärna haft. Mina börjar bli lite kantstötta. Apropå klänningarna var den gula snyggast men som du skriver fel färg.Ha de gott. Anita

    SvaraRadera
  5. Men vad säger du fästing vid denna tiden... hur är det möjligt?

    SvaraRadera
  6. Men hallå nu missade jag ju att säga att klänningarna är jättefina. Precis som du älskar jag den där varma färgen...

    SvaraRadera
  7. Härligt skapande och fina klänningar, skönt att våra fyra barn klara med det ;)

    SvaraRadera
  8. Va kul med keramik. Har velat pröva men inte hunnit me det än. Fina grejor du gjort. Men Fästingen kan du väl knåda in så vi slipper dom. Ha en skön kväll kram Beijan

    SvaraRadera
  9. Den limegröna/gula klänning var underbart vacker, helt klart min favorit av dom tre! Men så satt den på en tjusig tjej också!!
    Att det fanns fästingar nu hade jag inte en aning om! Fast vi har ju lite snö nu så då kanske dom håller sig borta. Har iaf inte sett några. När Santos kom hit fick han MASSOR första tiden. Är inte så van vid dom (och HATAR dom), Penny och taxen Brasse hade inte så många. Men...nu lär man väl få vänja sig. Frågade hos veternären vad dom rekommenderade, men det var det vanliga med droppar eller halsband.

    SvaraRadera
  10. Ni ser ut att ha trevligt, både med keramik och klänningsprovningar.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera