dalia

dalia
Pepparbacken

torsdag 20 januari 2011

Våran Boysen...allt äter han,,,



Igår då jag kom hem hade Boysen roat sig kungligt med alla gamla tidningar,( vi hade glömt att ta ut tidningsinsamlingen),och till min fasa Husses glasögon. Jag fick först panik för en lång skalme var borta ,,så jag såg i fantasin hur detta var inne i Boysens tarmar och skadade honom,,men på kvällen efter detektivsök hittade vi den i hans gråfäll PUH! en lättad suck.

Vi har kört lite Myror i brallan stuk ,,gissa bajs har ju det- barnprogrammet ,,vi har just nu "kolla bajs" noga,,för att hitta små skruvar , gummipluttar plastdelar som saknas från söndertugget..Inte så trevligt,,men är man hundägare så är man..
Ska sova nu ha ett så bra det är fredag imorgon!!!

6 kommentarer:

  1. Känner igen det där - tyvärr! Två par läsglasögon och en mobiltelefon + ett antal böcker.........för att inte tala om skor! Som tur har har inget ätits upp och man lär ju sig att plocka undan till slut :-) /Anette

    SvaraRadera
  2. Oj oj! Ja, våra hundar kan allt oroa oss (och roa oss så klart). Man hinner tänka så mycket när det inte mår bra, eller saknas saker som i ert fall.

    Hoppas allt slutar lyckligt!
    Kram!

    SvaraRadera
  3. Fniss! Ja, är man hundägare så är man!!
    Det är faktiskt skönt att höra att det inte bara är vi som har en busig och ouppfostrad hund. Fast i vårt fall så är det ju ingen valp eller unghund utan en gammal kärring som fyller 16 i morgon. Men hon uppträder numera som om hon "går i barndom" som man säger om gamlingar.
    TREVLIG HELG och fortsätta kolla efter uppätna grejor!

    SvaraRadera
  4. Japp, dom små vovvarna sätter i sig det mesta. Tur att skalmen låg kvar "ute".....och hoppas ni inte hittar för många andra detaljer...
    Just nu borde jag gå ut och leta praliner....låter märkligt, men jag gjorde något korkat igår kväll, jag hivade några gamla praliner som ingen verkade vilja ha, tänkte att dom kanske fåglarna vill äta. Gissa vem som just kom in och luktade romrussin och choklad, jo vår valp Leia och choklad ska ju inte vara bra för vovvar.....
    Kram

    SvaraRadera
  5. När jag får mina "värsta" skaffa hundtankar, så tänker jag på allt de kan göra de små godingarna.Här är allt som vanligt. T.O.M snön in till min verkstad har smällt bort, bara så du vet.
    Ha de så gott
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hejsan1
    Skönt att de blev hittade och vackra brosch. Ska ringa igen och försöka få tag på alpackaull som ska vara allergivänligt och prova på tekniken. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera