dalia

dalia
Pepparbacken

fredag 5 november 2010

Två dagars höstlov ,,skönt!

Nu var det lov i två dagar, eller om man ska kalla det långhelg.

Embla och jag åkte till Känslans verkstad igår och gjorde detta











Jag glaserade om mammas grejor och mina för dn förra glasyren var jag inte nöjd med,,jag blir nog aldrig nöjd med glAsyr,,så dessa alster mitt lejon,,som ska spruta vatten i trädgården,,det ska bara få en transparant glasyr. Sedan mitt klot ska få en text skriven med engobe( e såkallad lerfärg) sedan ska den bara glaseras med transparant.

Embla hade provat p keramik i skolan och blev sugen hon gjorde ne mugg och ett fat, provade att ringla.

Idag ska jag bara ta det lugnt. ha en go helg.














7 kommentarer:

  1. Fina alster! Jag har aldrig jobbat med keramik, men det veerkar väldigt roligt.

    Ha en bra helg!

    SvaraRadera
  2. WOW, vad fint!!! Kul det var i går! Tack för en trevlig "Privat grej!!!" hihi...

    SvaraRadera
  3. Ojjj, vilken kreativitet!Så fint!
    Kram Lena

    SvaraRadera
  4. Så många fina alster! Ni är ju riktiga proffs!
    Karin

    SvaraRadera
  5. ...det var väldans vad fina grejor ni har gjort!
    Vet ju av egen erfarenhet att det är knepigt att jobba i lera, men däremot glasyrer var jag hyfsad på. Så jag har en hel del fula saker i mycket tjusig glasyr hemma, men har märkt att dom är OK att ha dom framme också.
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  6. Den där nya läroplanen har maken också försökt bli klok på unde veckan som gick. Inte helt enkelt enligt honom.

    Hur gör du med bilderna då om du inte använder Picasa? Jag har liksom inget val, det händer automatiskt.

    Kram!

    SvaraRadera
  7. Oj, vilka alster. Bra jobbat!!

    SvaraRadera