dalia

dalia
Pepparbacken

onsdag 24 november 2010

En fin eftermiddag och kväll

Först och främst tack förr alla trevliga kommnets på min blogg. Jag har ju varit lite kass med att svara och kika runt hos er,,men det är så stärkande alla era spår hos mej !!

Idag kl tolv rymde jag från jobbet, jo jag fick det för jag har jobbat massor över den senaste tiden och kommer göra det imorgon och på fredag med..


Vad har jag då gjort ? Jo jag och Embla har varit på Känslans verkstad från kl 15- 20 .00 och det är ja en upplevelse som är lärorik för både mej och min dotter.

Ina som har Känslans verkstad hon är superpedagog och vi bara lär oss mer och mer för varje gång vi är där, om både omvärlden och keramik.
Det som fascinerar mej är att jag får träffa så många goa mäniskorsom jag aldrig fått träffa annars.

Jag har mest glaserat idag så mina alster får ni se en annan gång, Embla har påbörjat en Lampa, spännade projekt.

Jag har drejat det var 16 år sedan sist, då sålde jag min drejskiva och ugn, men det satt i händerna på något lustigt vis, fast jag kände mej osäker på det, men Ina körde en snabbgenomgång, osså gick det bra. Det alstert får ni med se en annan dag, för jag vet inte riktigt vad det ska bli.





Här är några spiror, som Ina har i sin förslagshylla, så presenterar hon ett lektionsförslag jag kan låna rakt av, jo det ska jag nog dra på vår myskväll vi ska ha på jobbet den 6 dec.



Min kära dotter som var med idag,hon gör en fin lampa som ska stå i hennes fönster, tänk att hon lät mej fota henne hon bukar radra foton , men detta fick jag behålla.



Så när jag tömde mobilen( hade glömt kameran hemma så den har jag tagit med idag och den vaR fylld med foto så det blev inte så många kort idag) på foto hittade jag lite fina hundbilder, och sommarbilder, usch! idag är det minus 1 grad och ca fem cm snö, jag lägtar till sommaren. ur man ghittar stimulerande längtansbilder.

Fördelen med vädret var att Embla har halkkört i verkliga livet idag till Ronneby tor, det var en bra övning.


4 kommentarer:

  1. Det är härligt med lera!det är alltid trevligt att ha med dottern på sånt.
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Vilken jättesöt dotter du har... hoppas hon låter dig behålla lite fler kort :-)
    Så kul o få sitta o gegga med lera, jag måste försöka få till det med en kurshelg hos LindaLunda snart igen...
    Ha´t himla gôrgôtt o ta´t lugnt i vinterhalkan
    Nina

    SvaraRadera
  3. ...hi, hi, hi - bilden med solglasögonen gillar jag verkligen! :-)

    SvaraRadera
  4. Jaha, så ni har också en som övningskör. Dottern här har bara kört ett par gånger så det blir ingen kärning för henne nu när de tär halt. FÅr bli lite tryggare på "vanligt" väglag först.

    Kram!

    SvaraRadera