dalia

dalia
Pepparbacken

fredag 3 april 2015

PÅSK ,,,orkar vi inte fira ,,,men påsklov njuter vi av!

 För några veckor sedan var Pia här och kollade lergubbar och ritning till hyllan de ska få stå i,, sedan blev både hon och jag sjuka,,så nu är hyllan ännu inte gjord men det kommer... bara vi hittar virke..
Konstrunda är helt ok,, men .. Dessa ska stå på en hylla på mitt jobb ,, alla tillverkade av olika konstnärer!
Felix små odlingsmuggar ,,vi har odlat i dem och i morgon är det hög tid att dela dem!

Motorsågen kom fram och  Jonas skogade vår lilla backe,, 


 En massa ris, som idag är undanröjt!


Backen är så röjd att vi måste nog snickra plank för att kunna duscha utan att grannarna svimmar! 

Påskliljorna i kruka bara ännu! 
 Lerblommor är en färgklick så här innan våren brutit igenom!



 Idag var mitt trädgårdsprojekt denna rabatt att rensa bort perenner från i fjor utan att stöka runt för mkt ibland Liljor!

 Fröodlare har jag ju varit ..men inte i år!
Däremot sådde jag pioner  2013 och glad blev jag idag då jag hittade dessa småplantor..

 Felix har jobbat hårt idag han har rensat trappan ner! först städat undan alla höstlöv och rensat bort fjor årets perenner,, sedan har han eldat gräsrötter så kanske vi slipper kvickrötterna, 
En stolt mamma här tänk att som trädgårdsmästare skulle  Felix vara excellent.

Sparrisen är rensad och påfylld nu längtar jag till skörden ! 
Här är backen ur en annan vinkel ser ni vägen ,, hu jag hoppas det grönskar så jag slipper se den från min trädgård!

Växthuset vilar ännu ,,jag har inte orkat tömma det ännu ,,ska bara sätta färdiga plantor i år.. 
 Köpte mig en färdig krans förra lördagen,,, har varit lite off i min skaparsjäl ..men denna gick ju bra att köpa färdig.
 Igår var jag och  min vän Pia i Malmö hela dagen,, vi handlade och kollade lite konst och hantverk.. åt indiskt och fikade..sedan var vi helt slut på tåget hem ,,då vi avnjöt en vegburgare,,,
Vi tillbringade nog två timmar på  Gudrun Sjöden, en på Marimekko och så var vi på designtorget och Formargruppen.. så nice dag,,två av mina inköp ,,som jag är mkt nöjd med.. Hur var det en kollega sa.. nu har jag åldern inne för linkläder eller  hur var det Carina?

Jag skrev ju att jag hade lite stiltje i mitt kreativa skapande,,   men denna tavlan kom till i  helgen,, fast den var för stor för den plats jag tänkt mig så  Sibbe får ha den om han vill.. Jag får  göra en smalare.. fortsättning följer i detta Big Five tema! helt icke yrkesrelaterat.

GLAD PÅSK till er som orkade läsa allt detta!

2 kommentarer:

  1. Ja du, här är en som orkade! Jättekul att läsa allt faktiskt!!
    Ni har också kört hårt och haft mycket att klippa ner och räfsa undan. Nästa år tror jag att jag ska börja klippa ner lite på hösten faktiskt. Det blir en nästan övermäktigt. Fast det är ju så tidigt fortfarande så man kanske inte ska tycka att det MÅSTE vara klart inom nån vecka!?
    Jag gillade kläderna och tycker dom ser typiskt ut som "konstnärskläder". I alla fall går alla konstnärer här på ön - och det finns många - omkring i liknande stil.
    GLAD PÅSK
    Susie

    SvaraRadera
  2. Var verkligen en underbar runda, men jag har ju sett den i blomstrande prakt. Ha det så bra
    Kram

    SvaraRadera