dalia

dalia
Pepparbacken

onsdag 2 juli 2014

Tusen Trädgårdar 2014 - 29 juni


Klockan  åtta söndagsmorgon startade färden!

Eftersom vi besökte Skånes sydligare delar förra gången vi var ute på  Tusen Trädgårdar så beslöt vi oss för västra delen nu, (Halland Laholm),egentligen var det  Peter Bengtssons trädgård som lockade..då fick vi ju passa på att kika in i några till!!


 I detta inlägget ska jag visa foto från en keramikers trädgård. 


Så här beskriver ägarinnan sin trädgård!
Körsbärsgården, Laholm

Adress: Öringe 411, 31291 Laholm

Rufsig, romantisk och charmig med gamla fruktträd. Försök att bli självförsörjande och odla ekologiskt och giftfritt, men även återvinning av material och terapiträdgård för min eget höga nöjes skull. Stor förkärlek av all slags Konst och hantverk, därför fyllt trädgården med Alla möjliga kreationer av Keramik, växtstöd,betong och växter. Köksträdgård med "latmansodling" och odlar många ovanliga och spännande sorter av sallad,squash,kål och örter m.m . Här finns också perennrabatter som jag försöker skapa utifrån en skral kassa. Brukar skämtsam kalla min trädgård en ”fattigmansträdgård”


Oh så fint med fårull i gångarna i trädgårdslandet!


Tom. vedboden var mysig!


Keramikalster gömde sig i grönskan här och var! Gillar ju jag!


  Söt liten hund hade de!
 Överallt stod små stilleben!


 En trädgårds viktiga viloplatser, de fanns  MMM!
 Betong gjutning fanns också!

1 kommentar:

  1. Verkar ha varit en härlig trädgård, t.o.m med gullig hund också!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera