dalia

dalia
Pepparbacken

måndag 14 juli 2014

Skulptur till Pepparbacken på G!!!

Först måste jag tipsa om ett favorit utflyktsmål,,,Halland igen! men tyvärr inga bilder för dem råkade jag göra mig av med !SUCK! men gå in på länken och kolla!
Missa inte denna fantastiska handelsträdgård, Horsabäcks perenner,
http://www.horsabackperenner.se/en härlig handelsträdgård som jag skulle kunna besöka ofta!
Fin keramik säljer hon med, och gå in och kolla växtlistan,,den säger:
 -Vill ha!!
 Nu skulle detta inlägg handla om ngt helt annat,, jag har ju länge haft en dam i min trädgård gjord av hönsnät,,men nu ska hon snart vara fylld av betong,,projektet är påbörjat!
 påfyllnad av små rullade tidningsbollar är gjort ,,tog lite tid men  Embla rullade bollar och jag fyllde!





 Lite läskigt med en dam i uterummet, men nu ska jag snart beställa betongpulver från Danmark, makemake heter det,,ska bli så kul ,,,fortsättning följer en annan dag,,frågan är om jag ska kombinera keramik ansikte på betong lady???Kul att blanda material!


1 kommentar:

  1. Hej ! Hur i hela friden ska det gå till ?
    Riktigt spännande är det, undrar hur ansiktet blir för det måste vara svårt att få det änglalikt.
    Det måste bli många bilder så man fattar eller helst en liten film hur det där cementet ska fastna.
    Men jag tyckte även om själva 'nätängeln'.
    Lycka till kram/ Eva

    SvaraRadera