dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 5 januari 2014

Trädfällning plus nya muggar!

Hundarna har deltagit i trädfällningen ibland lite i vägen,,

 Trädet stod ca 50 cm från vårt garagetak,,till saken var att före detta ägaren av huset bredvid absolut inte ville fälla. Nu har vi äntligen fått en gullig granne, hon undrade om vi inte tyckte det skulle bort,,klart vi vart snabba då!!
 först fällde vi kronan, se förra inlägget,,,
 Embla och Felix var hjälpsamma och hjälpte oss att dra, därför inga foton från självaste fällmomenten då drog alla för det var ju väldigt viktigt att trädet fälldes precis på rätt ställe,,och ja det lyckades!
 Ser ni stubben!
En del av stammen , kronan har Felix eldat upp!

Nu har jag lite keramikmuggar färdiga för den som är sugen, de är inte lika stora , de är inte proffsigt drejade jag övar fortfarande men de är väldigt originella och lite charmiga...
Har skänkt 600 kr till Barncancerfonden för de jag sålt hitintills, hoppas kunna skänka till. Priser jag skriver är minsta , du som vill och känner för det får gärna skänka lite till!

Muggar till salu! Du som är intresserad kontakta mig!
 såld!
Mugg 1; 70 kr
Mugg 2:   50 kr (såld)
 Ljuslykta 100 kr- ej till cancerfonden, säljes av mig privat!(såld)
 Mugg 3: 75 kr
 Mugg 4: 75 kr
 Mugg 5 :  75 kr
 Mugg 6: 75 kr
 Mugg 7: 70 kr

Mugg8;  70 kr


Nu till detta:
 lite renovering har ju med hänt, fläkten har svärfar satt in, vad skulle man göra utan honom!


 Kaffe ja det måste jag ha , har varit dålig i en och en halv dag, och fy vad gnällig jag blir utan kaffe, men nu mår jag bättre och kan dricka mig en kopp!
 På min sida  Pepparbacken Keramikverkstad kan du vara med på en utlottning , vad jag ska lotta ut ja det får du se där...kika in Face Book
https://www.facebook.com/pages/Pepparbackens-Keramikverksta

 Ett annat av mina alster som var med i sista bränningen, är lite förtjust i lerfrukter,,,

Fler muggar, Mugg 9: 75 kr

 Till salu privat är frukterna...from 150 -300 kr /st

 Mugg 10: 50 kr
 Mugg 11: 30 kr (såld)

 såld
 Skål  100kr
 såld
 30 kr
 såld
Avslutar med tre som inte är till salu nygjorda i fredags...
Glöm inte kika in på Pepparbackens keramikverksta på FB..du kan då vinna ngt kul!

5 kommentarer:

  1. tack för din fina kommentar hos mej
    vad skönt med en granne som har samma åsikt
    vilka fina muggar mm du gör
    kram
    maggan

    SvaraRadera
  2. Härligt att ni fick ner trädet på "rätt plats". Det är ju lite otäckt när stora träd ska fällas och dom står nära nått hus!
    Susie

    SvaraRadera
  3. Jag ser att det är 'håll i gång' hos er alla. Ingen rast ingen ro bara kila och gno, som det brukar sägas, *fniss*
    Vad skönt att få bort träd som står och skräpar och sedan blir det snart invigningfest hos er. Det köket blir ljust och trevligt !

    Må bra kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Vilken dag.. mkt som händer. Fattar inte hur du/ni hinner med. Muggarna är jättefina.
    Ha det gott
    Susann

    SvaraRadera
  5. Vilka fina muggar du gör och vilket behjärtansvärt sätt att skänka inkomsten till cancerfonden:) Skönt att få ner det stora trädet kan jag förstå, speciellt när det står så nära hus. Att ha vänner till hjälp vid renoveringar är ovärderligt:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera