dalia

dalia
Pepparbacken

torsdag 2 januari 2014

Jag jobbar och då kaklas det hemma!

Ibland känner jag mig helnöjd!!!
Jag hade första jobbe - dag idag, (har varit ledig sedan 18 december så det kändes bra att starta upp idag.



Det som var gott då jag kom hem var att gubben var klar med köks kaklingen, fint som bara den tycker jag,, Nu är det bara elen ,,väva och måla väggar, samt måla lite till i taket, och byta till vita dörrar...sakta men säkert blir det klart!!


 Ser ni min  bästa julklapp, batteri drivna ljus med timer, har nu tre sådan och jag är nöjd med dem..tack ma o pa!

Lite blomning , raket blomman blommar,,rosa är den inte riktig är nog för lite ljus,,men blir ju glad för alla blommor så här i grådiset..

Snart ska man ju plocka bort advents belysningen,,den skulle jag kunna ha kvar till slutet av februari för det är så mysigt med det..men men ...

Ha en go kväll!! Nu ska jag och gubben se en film undrar vilken det blir idag hade hyrt någon mer Lang film ,,svensk deckare gillar jag ,,,

5 kommentarer:

  1. Jag börjar jobba på tisdag. har oxå haft en lång skön ledighet. Å andra sidan tror jag inte att "Den Trötte" kommer att hitta på så mycket renoveringsobjekt under tiden jag är på jobbet=))). /Knatten

    SvaraRadera
  2. Vad fint ditt kök håller på att bli, förstår att du är nöjd nu när kaklet kommit upp - det gör så mycket för helhetsbilden!
    Och vilka underbara ljus, jag letar febrilt efter nått liknande att ha inne efter att på ICA hittat röda hjärtformade gravljus som skulle lysa 700 timmar. Den lyktan står nu på Pennys grav och är jättefin, "lågan" fladdrar och ser helt äkta ut!
    Jag gillar också att elda, både ute och inne, så vi har haft 122 ljus i huset. Men idag håller jag på att ta bort det mesta av jylpyntet och då försvinner naturligtvis en massa ljusstakar.Fast inte alla!
    Adventsstakarna, julgranen och adventsstjärnan tänker jag dock låta vara kvar en bra stund till. Det är så hemtrevligt med dom!
    GOTT NYTT 2014 och tack för kommentaren på min blogg!!
    Susie

    SvaraRadera
  3. De där batteri drivna ljusen är toppen bra, bra julklapp eller hur.
    Vi har på jobbet för där behövs de minsann, har två själv hemma,
    nästan som 'levande'.
    Så fint erat kök blir, förstår att du är mer än nöjd, vem skulle inte vara det

    Ja vad skönt att vardagen börjar igen, har ju jobbat olika tider i storhelgerna, så jag känner mig vilsen med datum och dagar.

    Gott Nytt År Monica ! Kram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Fint det kommer att bli... härligt när det börjar nå sluttampen.

    SvaraRadera
  5. God fortsättning på nya året. Har skrivit en kommentar till dig, men den har nog UFO folket lagt rabarber på (jag kan väl inte gjort nåt fel ???) I vilket fall som helst är ert kök supersnyggt. När vi skulle fixa till vårt när vi skulle flytta in här, så var (är) väggar och tak så sneda, att köksf:a fick ha jättepapper för att kunna luska ut hur väggarna såg ut. Elvis var inte rädd för Nyårssmällarna, i närheten var här inga raketer, utan fyrverkerier på himlen, så han satt vid sidan om Husse snällt och prydligt
    En god fortsättning önskar vi er
    Kram

    SvaraRadera