dalia

dalia
Pepparbacken

onsdag 1 januari 2014

Nyårsdagen,,,,trädgårdsdag!

Går dagen firade vi med  Ingemar och  Carola i  Asarum eftersom en av deras tikar löpte så var våra herrar hemma och sov,,men vid tio tiden åkte vi hem  till dem så vi hann rasta dem innan folk började smälla, efter det såg vi en film, Snabba Cash tvåan inte min favofilm precis,,men jag kunde ju sitta och pyssla med lite annat samtidigt,,vid tolv frågade vi  Felix om vi inte skulle ut, då säger han nä ! jag vill sova ni kan ju kika ut genom fönsterna ..lika nöjd är jag gillar inte smällandet,, mina kära herrar sov nöjda i soffan bredvid mig, de bryr sig inte alls att det smäller ,,tur är de, för de arma djuren som far illa av det de är så taskigt mot dem.

I middags då vi vaknade så hade vi bestämt med vår nya granne att vi skulle fälla ett träd åt henne...och det var skönt milt vinterväder!
Vi gav oss ut alla fem,
 Trädet vi skulle fälla var boken som står en halvmeter från vårt garage,,,så Jonas gav sig upp för att börja såga  ner grenar...trädet syns uppe till höger i bild, ovanför uterummet..får väl plåta det helt imorgon ja vi har inte fått ner hela ,, Jonas klättrade runt som en liten apa med sin såg och så var hela kronan borta,,så har jag kört ris och eldat har  Felix allt ris är nu borta..Felix är fortfarande helt frälst då det gäller eldning ,,vi tvinga in honom ifrån elden. nu för en timme sedan..han brände sig bara lite ,,en hårtuss..
 När vi fått ner allt ris i elden och vi var för trötta för att ta stammen ,(blir till helgen),,så hade vi lite avkoppling och grillning vid brasan,,vad rogivande en eld är!!!

Boysen och  Ozzie har varit med hela dagen och de ligger helt utslagna och sover i vars en soffa nu,,,
Livet är allt bra gott! I morgon ska jag jobba en sväng tänkte jag, här hemma ska det sättas kakel i köket, det tar sig mer och mer vårat kök.
Tack för alla trevliga komentarer från er mina kära bloggvänner, jag är inte alltid så flitig med mina koments men jag läser era bloggar ,,det är som ett gift som jag sedan många år tillbaka är beroende av!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar