dalia

dalia
Pepparbacken

onsdag 7 augusti 2013

Keramikkurs på Pepparbacken

 Idag dök tre damer upp hos mig för att skapa i min källare.
Monika , Katarina och Irene, tre damer som jag lärt känna på gympan och på hundprommis. ( jag var lite nervös må erkännas för jag känner ju knappt dem). Jag har berättat om min keramik och att man kan få komma och skapa med min handledning. 

 Dessa tre damer presenterade sig som absoluta nybörjare,  ( Irene hade provat lite för länge sedan). Jag kan bara säga att wow vilka duktiga elever. Det har gjorts fågelbad med dam i , lövfågelbad och en skulptur dam att lägga i fågelbadet, svampar , ugglor och vallmokapslar.( tänk vad man hinner på fyra timmar!)

 Ni ska få se dessa alster då de är glaserade,( syns inte så bra på dessa foton), men figurerna som skulpterades fram är helt fantastiskt fina små damer med alla detaljer fint frammejslade. ( jag behövde inte guida dem särskilt mycket i detta)

 Här fästes en dam på ett fågelbad som man kan hänga i ett träd.
 Det tillverkades också dessa berömda vallmokapslar, som blir personliga för varje människa som tillverkar dem.

Kejsarträdets blad blev också ett vackert fågelbad.

En trevlig dag i kreativt sällskap tack för dagen flickor välkomna åter!

1 kommentar:

  1. Kul har Ni haft,förstår jag..O det syns ju allredan att det var DUKTIGA elever. Ska bli skoj att se färdigt resultat.
    Ninne

    SvaraRadera