dalia

dalia
Pepparbacken

torsdag 8 augusti 2013

BADVÄDER!!! Inte idag men det gör ingenting!!!

 Vilka ljuvliga dagar ..ja veckor vi haft, med sol och värme samt badtemp som har varit ok för alla!
 Har vi inte tillbringat dagen vid havet så har vi tagit kvällsdopp, det finns inget ljuvligare än att simma i lite vågor..bra träning. Hoppa från trampolin det får de andra göra, jag snorklar kring jag.

Daglilja Artic snow, nästan vit.

 På lördag har vi Öppen trädgård här på Pepparbacken, mellan kl 10.00- 16.00, lite vi måste plocka med idag och imorgon,,men inte mycket.
Alla är ni  Hjärtligt välkomna!
 Rosen  Quenn Elisabeth, doftar så gott!
 Höstflox  eller sommarflox ,,någon som kan förklara skillnaden för mig? Just dessa rosa kommer från min mormor Walborgs trädgård...så har min lilla mamma gett dem till mig, en kär arveblomma.
 Dagliljan  Frans Hals
 Doftande rosa lilja med sex blomknoppar, men vad var det nu den hette...jag och skatorna är inte vänner, de stjäl mina blometiketter,,I -landsproblem.

Denna lila moderna Flox har blommat länge, och jag gillar den färgen i kombo med orange.

Läste i tidningen att män inte packar sina resväskor själv det gör deras fruar, "Varannan man packar inte"...Jag grymtar lite över detta, då säger min man det är kvinnorna som vill ha kontroll på sina män, det är faktiskt inte bara männens fel. De är oroliga att de får skämmas över deras klädval eller att de glömmer ngt. Han har lite rätt där ..
 Sluta packa mannens väskor! Män lär er packa själv låt inte era fruar ha kontroll på era kläder och väskor! Föräldrar lär era pojkar att packa själva!!!!

1 kommentar:

  1. Det sista är verkligen så sant, Rolf är jätte snabb och duktig, kalsonger o sockar, deo o tvål
    sen är han klar. Samma visa år ut och år in, när man frågar: men resten då? sen börjar diskutionen . . . . . fniss.

    Badväder har det verkligen varit, alla barn och vuxna borde vara nöjda av sommaren, det är jag.
    Ser att killen är glad att få hoppa i det blöta.
    Får inte vovvarna bada då? Så klart det då krävs ett speciellt hund bad.

    Vi har äntligen fått ca 50 mm regn över vårat.
    Hoppas ni också fått så allt det vackra får sig en liten uppfräschning.
    Jag gillar också blått och orange.

    Ha det så trevligt på trädgårdvisningen.
    Kram/ Eva

    SvaraRadera