dalia

dalia
Pepparbacken

fredag 9 november 2012

Litet boktips...

Läste för ett tag sedan 
Brobyggarna..och nu äntligen  Jan Guillous andra bok i släktkrönikan  som sträcker sig från 1900 talets början över världskrigen.

 jag får bara erkänna att jag inte har gillat alla JG s böcker förut tex Hamilton,,

så kom favoriten

 Arn!!

Gillar du den så läs brobyggarna och Dandy


 Jag har också läst KUM, och den är lite hemsk inte alls i min smak ,,men den har jag lyssnat på vid strykning, prommis, och rabattgöra,,den är ok då fast den är ingen njutbar bok..

Handlar om ett svenskt par som bor i  Singapore, de blir av med sin lilla dotter, ,,för min smak är den för mycket verklighet..den är så att den kunde vara sann och det faller mig inte helt och hållet i smaken.

sista boken läser jag just nu  och den är vad ska jag säga lite i min mans smak säger väl inte er så mycket,,lite märklig med våldinslag, och lite detaljer,,och ja jag har inte bestämt om jag gillar den ännu ,,har inte kommit mer än till sidan 34

2 kommentarer:

  1. Tur att det finns böcker för alla smaker:) Älskar att läsa vid den här mörka årstiden, då blir det en hel del som jag läser:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Jag gillar hemska böcker så jag ska ta o läsa Kum. Tackar för tipsen. Just nu läser jag Camillla Läckberg men fy vad hon är tråkig. /Knatten

    SvaraRadera