dalia

dalia
Pepparbacken

måndag 30 maj 2011

Nu äntligen kan vi så gräs! +Damer i det gröna, och masker!


Ikväll kom traktorn,,Så nu har det blivit fint. Ser ni min trädpion lyser röd.


NU till trädgårdspynt på Pepparbacken, Emanuel som var med sin pappa här ikväll kunde inte riktigt förstå varför jag satte upp dem, vad har man för nytta av dem??Ja det var spontant från en fjärdeklassare..men jag gillar ju pynt...framförallt keramik jag får tillverka själv.
Här kommer de nya som jag brännt i helgen..

Dessa två masker sitter mot varandra på min egenhändigt svetsade klätterstöd.



.


Lite om min goding..måste jag ha med,,
Igår blev Boysen 1 år och då festade han till det med ett ben,,mums! ser ni hur han njuter.


Lite mer nybrännt..
Ladyn på gungan, det var så att Cristina hade gjort en mysig figur sist vi var på Känslans verkstad i Ronneby. Ja och jag kunde inte låta bli att påverkas till att prova jag med,,så nu hänger hon i Körsbärsträdet...



Nästa lady är denna balettdansande jättekvinna med idee lånad av Cristina
fast det som är kul är att de blir inte lika ändå
glasyren på henne här vart inte bra så den ska jag glasera om kanske borta på Känslans verkstad hos Ina,,om det kan bli bättre..??

MIn röda trädpion den är så fin med fyra blommor likt denna, oh om jag kunde behålla den blomningen hela sommaren...

Avslutar med mina favoriter som traktorn plöjde ner en hel åker med idag,,
Jag räddade en bukett Akelejor,,
Tack till alla er som är här och ger era små sign ifrån er, själv har jag stora bekymmer med komentarer..men jag är och läser hos er...

6 kommentarer:

  1. Oj vad det jobbas i er trädgård och fint blir det. Vad duktig du är med keramiken. Helt underbara ansikten.Min vita trädpion blommar också. Ha de gott. Kram. Anita

    SvaraRadera
  2. Va duktig du är! Dina masker är jätteläckra. Grattis till den goa lilla ettåringen!
    Kram från Åsa Bakom berget.

    SvaraRadera
  3. Hej du Monica!

    Vad mycket fint du gör. Själv är jag också gla för att pynta och mysa till det, både inne och ute. Nu är det strax sommarlov, då blir det kanske mer tid att hålla på med lite av varje! Pionen är jättevacker. Min bondpion blommar inte än annars är den svagt rosa. Flyttade den förrförra året så nu väntar jag med spänning på att se om det blir fler blommor det här året. Kram Ingela

    SvaraRadera
  4. det ser bra ut- både tillredningsarbetet o all keramiken. ses på fred.
    Det går bara att komment.som anonym
    Kram Mamma

    SvaraRadera
  5. Nu är väl gräset också sått ??? Klarade att ta mig in och kommentera. Vi ses väl på söndag, skall bara titta på plantor !!!!!!!!!!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Så mycket fint du har i din trädgård!

    SvaraRadera