dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 13 mars 2011

V11 Vårtecken på Pepparbacken!

Hmm inget vårtecken men ikväll har jag drejat två ,,ja vadå ingenting,,jag bara måste öva för jag har tappat lite var längesedan jag drejade,,
oops,,min kära dotter framme med kameran,,

Det var ju vårtecken jag skulle blogga om,,två herrar som varit ute hela dagen,,


Hela dagen har varit disig,,en sol som kämpat mot dis,,fast varmt och skönt ute har det varit..




Ett vårtecken är när mina Pellisar fick ny jord idag,,OH så gott att vara med händerna i jorden!




Felix har varit ute hela dagen först staplade han ved, en hajare på det är han,,helt själv fixade han denna stapel,,






Dripp dropp har det låtit i stuprören hela dagen...Japp det går mot bättre tider!




En av mina rabatter vårstädade jag idag,, började för någon helg sedan,,då låg de fläckvis snö,, nu kunde jag göra klart för snön var borta..
Nej nu ska jag kika i keramikugen,,undras om den går att öppna eller fortfarande för varm..Spännande!












8 kommentarer:

  1. Skönt när man kan börja göra lite ute i trädgården, men hos mig är det väldigt blött på gräsmattan. Plantera om krukväxter är härligt vårtecken.
    //Anne-Lie

    SvaraRadera
  2. Mysiga vårtecken! Pellisar är definitivt ett sant vårtecken :) Ljuvligt!

    SvaraRadera
  3. Avundas er där våren kommit så långt. Här är bara snö och åter snö överallt till på köpet är det -11 grader nu på morgonen. Hur vårlikt är det? Dessutom glömde jag mina penseér och hyacint ut, de var ganska stela.
    Så många pellisar du har på tillväxt och att byta jord på dem är ett bra tecken på vår. Vilken hjälpsam och duktig kille ni har.
    Ha en fin dag
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  4. Du verkar ha det betydligt varmare än hos mig!Vi bor väl int Så långt från varann? Men inte känns våren så härlig här, 2 plus o 2 minus pendlar temp. från dag till natt.Och iskalla vindar till det!
    Nej, våren har verkligen stannat av här.
    Men, men, den är ju där nånstans..
    Ha det bra! Hälsar Lenas trädgård i kall del av Blekinge
    (ser härligt ut med eldning ute, det är ett tydligt vårtecken!)

    SvaraRadera
  5. Hej & Tack för din kommentar hos mig!
    Mmm häriga bilder, å när man kan börja elda utomhus...åh jag älskar det!

    Nä, det här med hundfolk är minsann en gåta! Här har vi oxå en hel drös med missbrukare, med stora hundar av olika raser uppfostrade med sparkar och slag...ja då blir det därefter! Man ser dom dagligen, noll koll och rädda för sina egna hundar?!...Men så blir resultatet när det finns folk som säljer till höger och vänster...polisen kan inte göra mycket då dom här människorna skaffar sina hundar enbart i syfte att ha som beskydd och skrämmas med!
    Fy faaan säger jag!
    Å tyvärr har ju "min" ras fått ett väldigt dåligt rykte...men dom blir vad vi gör dom till!
    Dom är lyhörda och vaktiga men det ska dom vara, därmed inte sagt att det är farliga hundar hos rätt folk!
    Hörde för ett tag sen av min uppfödare att en hund ur deras första kull hade blivit fastbunden i elementet när ägaren skulle arbeta...i strypkedja!
    När hans mor kom för att ta ut hunden på em hade den strypt sig själv i kopplet!
    Det är så fruktansvärt så man tror inte att det är sant!

    Nej usch vad jag svamlar, men det här med hunderiet ligger mig varmt om hjärtat!

    Ha nu en fin kväll!
    Kram Anki

    SvaraRadera
  6. Ups, hur det kan bli, hihi...glömde ju...vad roligt att du vill vara med i min utlottning! Lycka till!

    Kram igen!

    SvaraRadera
  7. Jag trodde våren var här, och vad händer ? Jo vi får mer snö!! Passa dig för drejskivan den kan bli beroendeframkallande !!!
    Ha det så gott
    Kram

    SvaraRadera
  8. Hejsan!
    Här är man glad för att det går att gå på infarten utan att plumsa i snö, och jag som bor i zon 1 och avskyr snö...Alltid skönt med en vedstapel och ni som har tunna njuter att sitta och njuta i. Köpte en på det förra stället men den fick stå kvar, få se om det blir en ny när mannen blir permanentboende här. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera