dalia

dalia
Pepparbacken

måndag 23 augusti 2010

Livet på Pepparbacken ,,när man börjat jobba blir det lite off i trädgården,,


Augusti månadsbild ,,inte har det hänt så mycket i det stora men i detalj så blommar det en massa ,,och ja det grävs en massa,,men det syns inte här,,



Mina sötisar, som härjar så de ser riktigt argsinta ut,,fast det är bara lek..


Inne hibiskusar blommar mycket just nu,,härligt..

Jag hade satt mina Amaryllis i ny jord på ett bord bakom garaget,,och titta då får den ena för sig att blomma, tja fint men inte kommer den till jul då


VArje kväll efter jobbet går jag en tur neråt växthuset,,och plockar dom här
mumsiga att äta bara rakt av.




Skogstur blir det ofta för oss, och då blir det lite svamp till kvällsmaten,,och en lila blå skogsblomma, jag vet inte vad det är för en , har inte kollat floran ännu, kanske någon som vet,men den är så söt med sin dubbla färg i blomman.









Rosenpellis och Passionsblomma är såfin i min stora zinkbalja nu,






Nu blommar min andra Fjäderhibiskus, kom på att jag har en röd och en aprikos det hade jag glömt


3 kommentarer:

  1. Passionsblomman är som ett litet konstverk, fin skörd av tomater.
    Mariana

    SvaraRadera
  2. Natt och dag! heter den vackra blågula växten.
    Brukar se den vid vägkanter, i sandiga gräs/ljunghedar, när jag är ute o cyklar.
    Vacker är den verkligen!
    Lenas trädgård

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder på underbart vackra växter - och på jättegulliga kompisar!

    SvaraRadera