dalia

dalia
Pepparbacken

måndag 27 juli 2015

Lands Öppen Trädgård 20 juli 2015

 Egentligen skulle jag inte alls åka på detta för jag fick ingen med mig...men en timme innan så kommer ett mess på FB, Marielle och  Tomas undrar om jag vill följa med och kolla , det finns ju en damm där .
 Glad blev jag!
 Svårt att fota med allt folk, men det är ju kul att det är folk som kommer.









 Eftersom jag hade två dammproffs med mig så fick jag massor av goda tips och idéer till mitt dammbygge. De liksom öppnade mina dammsinnen, för novis som man är så vet jag inte vad jag ska tänka på!

 Var lite andra fina saker med i denna trädgård, som låg någonstans vid  Karlskrona!





 Ser ni tre Olivträd till vänster i bild de var fint för de var planterade, då fundera vi genast hmm klarar de vintern ute...
 Men de byggde ett hus för vinterförvaring gissade vi, var så mkt folk så vi pratade inte med ägarinnan ,,så nu gissar jag bara. Det var intressant och fint att se denna enda trädgård som var med i Lands arrangemang här i Blekinge. Jag hoppas vi har fler med i TUSEN Trädgårdar 2016, 3 juli  går av stapeln skriv in det i din kalender för då är vi med, och vi vill ha många besökare på Pepparbacken!

http://www.tradgardsriket.se/forums/topic/3-juli-2016-ar-det-dags-igen/


Trevliga besökare (från Belgien på denna bild, ) har vi med då det är sommarlov, detta är mitt sista sommarlov... Då jag byter jobb i september..vilket ska bli kul!!

1 kommentar: