dalia

dalia
Pepparbacken

torsdag 16 augusti 2012

Öppen trädgård, den 11 och 12 augusti 2012

 Lördagen förflöt i lugnets tecken , 14 st besökare kom och det var släkten och kära vänner, vi hade god tid att prata med alla.

 Kvällen acslutade vi med att gå till åvin eller vad det nu heter ,,för att få lite mat i magen.

Söndagen började med ett underbart väder, mina små och många stileben av keramik eller betong gjorde sig bra i det fina vädret.


 Hela familjen var inblandad här männen sådär tio i tio söndagmorgon..

 Denna blommade så fint,,köpte jag den 6 juni då jag var på en trädgård som bjöd in,,men glömt vad den heter,,någon som vet..



 Betong har gjutits ,,och de hade kommit på plats...

 Yngsta gästen,,Malvina vad heter pyret ,,tant Monica har glömt???


 Den mest beundrade blomman var denna lilja ,,Stardust,,kan vara dess namn..??
kolla fötterna är inte mina är lilla mor som fotade under söndagen..


 Under söndagen kom 110 gäster enligt gästboken, men vet tre till som har sagt när jag träffat dem i veckan,,öh jag glömde skriva i din gästbok..

 Fika och prata,,hög mysfaktor var det..


 Vy, plus stileben...

 Svärfar och svärmor höll till i nedre trädgården och sålde pellisar..

 Många skrev i gästboken,,
Mamma min sålde sina fototavlor

 Jag försökte hälsa alla välkomna och guida dem lite  så gott jag hann med...
Gick runt i blå foppisar hela dagen snacka om att min häl sporre ömmade på kvällen,,tanten är snart femtio det märks..


 Hade satt upp lite historik om vårat Pepparbacken en del uppskattade det  hoppas jag.



En fantastisk helg med okända, kända och grannar som jag inte kände innan, härligt trädgårdssnack, frågan som flest ställde mig var vilken jord jag odlade i, samt namnet på mitt  kejsarträd,,Palowa tometusa..Lejongapsträd ..

Igår köpte jag skoinlägg och nya jogging skor,( ska börja jogga igen skam den som ger sig jag längtar så efter mina och hundarnas  rundor) och regnställ därför det är så gott väder nu förstår ni..
Idag har jag börjat jobba och det känns helt ok,,Jag har hunnit varva ner och är sugen på att ta itu med inlärningen igen..Avslutar med den mörklila temyntan,,den är bara så läcker ,,har fått den av Helene J från Örkelljunga  ,,
Ha en go helg


4 kommentarer:

  1. Men visst är det skönt nu när det är över trots att det verkligen var så roligt. Och vilken tur med vädret vi hade. /Knatten

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt ni ser ut att ha haft det:) Fint med alla installationer av både betong och keramik, sånt gillar jag;) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Visst hade man ont i fötterna efter en hel dags travande runt i trädgården, men du är ju bara barnet; 50, ha! Tänk på mig som fyllt 67!! Dagen efter kunde jag knappt gå.
    Konstigt nog tappade jag inte rösten, trots att jag helt ensam fick "underhålla" alla. Det måste ha känts väldigt skönt att få hjälp av sina nära och kära!?
    Men visst är det otroligt kul, trots det hoppar jag nog över den här visningen nästa år och satsar istället på den som Gotland Trädgårdsön har veckan innan midsommar. Allt är så mycket fräschare då!
    TREVLIG VILSAM HELG
    Susie

    SvaraRadera
  4. Jag hade gärna kommit oxå, men tyvärr räkte inte min tid till.
    Inte dåligt med så många besökare, grattis, de blev nog oxå väldigt
    nöjda kan jag tänka mig.
    Må gott/ Eva

    SvaraRadera