dalia

dalia
Pepparbacken

lördag 8 januari 2011

Dimmig lördag

Vaknade denna lördag till takdropp,,Jipiie!
Plus fem grader har vi ,,och regn jag är så less snön,så det är välkommet,vi gick över ängen idag under morgonturen med hundarna,snön går upp till låren på mej, Boysen var slut efter att forcerat ängen. Han var också fylld av stora snöbollar vi skulle fotat honom,,men det missade vi, han fick duscha bort dem.

Idag har vi haft litet kalas för minstingen hos oss,

Egentligen fyller han på måndag men då jobbar jag ganska länge så vi tog och firade det lite idag. Menyn var sojafärssås och spaghetti osså hemgjord prinsesstårta som farmor bakat.
Inte vatr vi så många heller, för tonåringarna dunstade efter middagen.
Felix fick tre läckra tröjor som han blev nöjd med, för det var dödskallar och glitter på dem, han fick en pistol och Starwarsgubbe,(han är ett fan av Starwars,,har en massa lego, och nu kom en liten plastgubbe, att det kan vara poppis fortfarande),dagen har han samanfattat med
- Tänk vilken tur jag har som får ha kalas fast det är dimma, jo kommentaren det kom sig att vi pratade om hur tjock den är , dimman , nu ikväll under hundturen såg jag inte handen framför mej, kändes som att gå runt med väggar kring sig.

JAg fick vår julklappstavla, från min pappa ,,nej det blev inget foto på den ikväll men den är fint upphängd, och både jag och mannen min är väldigt nöjda med den,,(bild kommer i ett annat inlägg).


Nu har jag äntligen sytt klart min andra Tilda ängel, inte är hon riktigt klar han ska få en välkommen skylt i famnen men den har jag inte tänkt ut hur den ska se ut ännu,,det kommer,,kanske keramik,ni får se i framtiden,( min ugn kommer på måndag).

Avslutar med min lykta dimkort blev inget bra,
Önskar er alla en mysig lördagskväll!


7 kommentarer:

  1. Då har ni ngt varmare hos er, vi har ca 3,5.
    Vilken sööt Tilda, såg min Tildas Hus i hyllan igår. Kanske dax att ta fram den. Vad kul att du får din egen ugn nu.
    Ha det gott
    // Susann

    SvaraRadera
  2. Vilken fin Tilda!

    Dimman låg tjock i gårkväll när jag körde till Bromölla för att hämta dottern. SÅg knappt var jag skulle svänga av från E22:an.

    Tårtan ser väldigt god ut.

    Kram!

    SvaraRadera
  3. TAck för en god middag o TÅRTA. Vi hittade hem i dimman o har kopplat av i stolen nu. Ska strax gå o koja efter gårdagens o dagens strapatser!
    Såg din ängel, skulle komment. hur fin den var, men där var alltid ett väldigt ståhej framför dörren???HHA HA
    Kram de godingarna extra fr oss
    Mao Pa

    SvaraRadera
  4. Har också en hund som blir som en snöboll när det är töväder och som man för duscha av snön när man kommer in.
    Vilken fin Tilda du gjort, gjorde en för något år sedan - ett riktigt piller göra.
    Ha en fortsatt fin kväll
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Vilken fin tårta Felix fick! Och Tildan blev ju stormsnygg. Dimma kan vara otroligt vackert, men då får den ju inte vara för tjock förstås! /Mimi

    SvaraRadera
  6. Tack för kommentaren hos mej, nu hittade jag till dej tack vare det.
    Vi verkar ha väldigt lika intressen jag älskar keramik men har inte hållitpå på många år nu.
    mvh Lena

    SvaraRadera
  7. Hejsan!

    Här droppar det ordentligt så skurtrasan står framme i källaren. Det är tur man har grovkällare för det finns lite springor här och var när det stora takdroppet satte igång. Härlit med kalas och Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera