dalia

dalia
Pepparbacken

fredag 21 maj 2010

Tulpaner !!!

TAck för alla kommentare jag har ju inte hunnit vara in på bloggen alls i veckan,,


Ni får här se mina tulpaner,,jag handlade ju lökar ihöstas ch nu belönar de mig varje dag, med sina färger och framförallt uppskattar jag dess variation.
































Hos mej har det den senaste tiden varit den gula perioden,,och nu iveckan har det gått över i den vita,,,jo först blommar forsythia påsk pingstliljor,,sedan kommer körsbär, plommon och slånen. Fotbladen.vitt och härligt!!




Ja hos mej är det härligt i trädgrden ,,denna veckan har jag tillbringat varje kväll iträdgården,,och det är så gott!

Ikväl regnar det hos mej oh det är bra,,för jag har tid att vara inne då samt det behövs pga det är lte torrt och vi ska så och plantera imorgon..ska kolla run lite vad ni pysslat med,,HA en go helg!

8 kommentarer:

  1. Visst är det en härlig tid nu!! Vilken underbara tulpanblomning du har! Jag köpte också en massa tulpaner i höstas och nu blommar dom så fint!
    Ha en fin kväll! / Irene

    SvaraRadera
  2. Oj vilken blomsterprakt! Underbar tulpankavalkad. Vad vackert. Hälsn mimi

    SvaraRadera
  3. Gott att läsa att det är fler som prioriterar utelivet före bloggandet ;) Jag har inte heller haft så mycket tid men som sagt, med regn kommer även inneliv och ikväll läser jag och njuter av alla härliga bloggar!

    Ljuvliga tulpaner! I år har jag fått ha de få jag har, ifred för rådjuren - nästan så jag funderar på om jag inte skall sätta några fler lökar i höst :)

    Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  4. Det var rejält med tulpaner. Köpte själv ett antal, dock inte så många som dina, skall visa kort så småningom.
    Ha en skön Pingshelg
    Kram

    SvaraRadera
  5. Ååå så fint det blommar hos dig!

    Tulpaner kan vi visst ha här uppe, det är bara jag som av någon anledning aldrig satt tulpanlökar. :)

    Ha en skön fortsättning på pingsten!

    SvaraRadera
  6. Härliga tulpaner!
    Man bara njuter av all prakt just nu.
    Mariana

    SvaraRadera
  7. Hej Monica, vilken härlig och inspirerande blogg du har. Ditt betongansikte var helt fantastiskt. Hoppas ni mår bra allihopa. Krama Ozzie från oss. Vårhälsningar från Karin :)

    SvaraRadera
  8. Vilken härlig tulpanparad i väldigt läckra färger.
    Som de flesta andra är det lite ont om bloggtid, men uteliv är så mycket bättre :)
    Ha det gott! /Bea

    SvaraRadera