dalia

dalia
Pepparbacken

lördag 29 maj 2010

Plantera ÄR HMMM!! HEL GÖTT!!

IDAG HAR VI SÅTT GRÄSMATTA fraMFÖR BASTUN, PLANTERAT häck, valnötsträd, Mullbärsträd, Magnolia Siboldi_ miniträd, 6 Blårbär, 20 hösthallon,,ja osså krukat lite perenner..packat bilen inför växtbytardag i Vinslöv!!Passa på att fira ma med det är väl morsdag imorgon?

Här kommer lite bilder ifrån idag!




Sparris har vi med planterat glömde jag ju! 4 plantor i pallar.

Valnötsträdet inte ser det mycket u för världen, men det skulle bära frukt snabbt och det skulle bli väldigt stort!! Spännande!




Tror i dessa piunglor skrämmor några skator?



Allt mitt pynt har jag burit ut i trädgården idag!

Pellisarna åkte ut idag



Imorgon ska jag till Vinslöv och sälja köpa växter,,fullt i bilen är det!


Godnatt alla!!!!

6 kommentarer:

  1. Oj vad du planterat mycket. Och växtbytardag skulle vara så otroligt roligt att vara med på. Har ännu inte lyckats vara med på en sådan. Härligt att plantera, man ser alltid framför sig hur det sen senare blir. Hälsn mimi

    SvaraRadera
  2. Oj, vad du hunnit med mycket! Va fint det kommer att bli! Fick ett valnötsträd för två år sen och jag är så glad åt mitt lilla träd!

    SvaraRadera
  3. Det var mycket att plantera.
    Ett valnötsträd vore kul att ha.
    Mariana

    SvaraRadera
  4. .....och mer att plantera fick du väl efter marknaden kan jag tänka mig. Jag är "färdigplanterad" för ett tag........tror jag;-) /Anette

    SvaraRadera
  5. jag vet inte så mkt om sånt här men... dras inte skator till det som blänker bl.a?
    :)

    SvaraRadera
  6. Hejsan!

    Skulle något av alla frukträd gjort sitt så blir det valnöt i min trädgård. Har inte hjärta att såga ner fruktträd som stått här i en massa år, men inte behöver man som här 16 stycken. Blodört vet jag inte om den är canadensiska landblomman, men otroligt vacker och lyser upp fint på våren. Jag har den i en upphöjd rundel med bara vanlig jord men kan tänka den har det lite blötare om rötterna än i rabatt. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera