dalia

dalia
Pepparbacken

tisdag 5 januari 2010

Trettondagsafton, vad gör vi då?

Egentligen borde vi väl haft gäster, men min man filmar revyn i Karlshamn ikväll,


Lånad bild av revygänget.



Dottern är på fest hos kompisen och jag och grabbarna vad gör vi då.
Jo vi har åkt skridsko på sjön idag, behövdes bara sopas lite ¨så gick det fint.Bilder bidde det inga hanns inte med i snörandet, och åkandet.

Därefter har vi pysslat med våra hobbies,,hm pojkarna har suttit framför exboxen, (jag förstår inte riktigt glädjen med den hobbien,,köra skateboard på tv med en kontroll? Är lite mossig jag när det gäller sådant).
Jag har övat stickning, det är lite pinsamt men det är så många herrans år sedan jag stickade, så jag fick öva , i rosa förskräckligt bomullsgarn, men nu kan jag så nu ska jag börja sticka ,,ni får se senare om det blir bra. Vilka bra beskrivningar det finns på nätet, jag sökte på stickning och hittade små instruktionsfilmer, (jag hade glömt otroligt mycket, men det är som att cykla eller åka skridsko det finns där).


Nej nu blir det inget mer kul just nu för jag sitter vid fel dator här finns inga foton,,jag återgår nu till min stickning.
Ha en go kväll

2 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Gillar också gamla avlutade möbler men inte överallt. I köket ska det bara bli furumöbler för i matrummet är det nästan bara vitt och vitbetsat. Men måla vackra gamla möbler det gör jag bara inte, så jag fick söka länge innan jag hittade linneskåpet i fulfaner att måla "ler". Kunde inte låta bli att skicka efter katalogen från Botaniska så det lär nog bli en "liten" beställning. Vi har ju Albrunna här på Öland som säljer småplantor till bra priser så nog blir det inköp "ler". Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  2. Jag började sticka en tröja till Jennie när hon låg i min mage. Det var första gången jag stickade. Den tröjan är inte färdig än o hon fyller 21 år om en månad. Så du förstår nog att stickning inte är nåt för mej=).
    Här fick maken skotta snö hela kvällen o natten så jag fick ha mys med ungarna själv. Vi kollade Terminator4. Ruggigt bra. /Knatten

    SvaraRadera