dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 11 maj 2014

Regn och regn!!

 förra helgen hade vi ljuvligt väder , denna regnar det in emellan hela tiden... Här sitter herrarna på uppfarten så ingen kommer in utan att bli utskälld..

 Jag njuter för varje grönskande vårdag, och ja det var lite bra med regn för all pollen la sig,,var ju helt tjockt..var också bra för det var mkt torrt.
 Lite alster har bränts..






 Den gamla gräsklipparen var över tjugo år gammal den havererade i förra helgen,,då klippte jag grästet med den lilla tog fem timmar..så i veckan har vi köpt ny ,,det går inte annars..finns en herre som är sugen på att klippa gräset nu ,,så han är lite förargad över gräset.
HAr plockat två buketter igår och idag,,en har jag gett bort till någon som fick lämna hus hem och trädgård och nu sitter i en liten lägenhet med hela sin familj...uff det är då som jag tänker livet har guldkant hos oss!

4 kommentarer:

  1. Vilka fina alster, muggarna är jättefina och skålen, den blå är urläcker! Dina vovvar är så söta.
    Ja, nu räcker det med regn, nu tar vi gärna emot lite sol och värme, eller hur!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Hej Monica! Jasså herrarna vaktar uppfarten, då är det ett
    'härrans väsen' förstår jag, hi hi . . .
    Men kan det vara någon som blir rädd för dessa underbara fyrbenta 'saker', nä det undrar jag.

    Gräsklippare behövs i eran trädgård,, ja i allas trädgårdar vill jag säg.
    Många har ju dessa 'får' eller vad folk nu kallar dem för. Vi har både en 'åkare' och en självgående som man får styra. Jag gillar att klippa gräs, men inte att sitta på, då blir jag 'åksjuk', ja det är sant.
    Vackra alster som vanligt!
    Må gott kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Jag ser att en av "herrarna" vaktar er fina Miata! Eftersom jag fick en pool - efter många års tjatande - så tyckte gubben min att det var dags att skaffa en sportbil. Vi har nog haft det mesta i fordonsväg under åren genom att vi jobbat med sånt.Allt från riktigt gamla veteranbilar, racebilar, jänkare, klassiker, sportbilar, traktorer, motorcyklar, veteranmopeder, samlarbilar m.m. m.m. Men konstigt nog aldrig en cab!? Varför vet jag inte faktiskt. Men redan när vi flyttade ner hit så tittade Rolle snett på Miata, men det blev traktorer istället. Nu blev det en vacker mörkblå Miata i vintras och nu står den inne på verkstaden och Rolle kan roa sig med den. Alltså putsa lite och gå igenom allt.....han älskar att ha något mekaniskt att hålla på med. Köra är inte lika kul, så nu har han sålt åtminstone en av sina fina traktorer - kanske den andra också.
    TREVLIG HELG
    Susie

    SvaraRadera
  4. Trevlig midsommar, hoppas allt är bra med er Monica.
    Är allt okej hos Ninni, hälsa henne.
    Må gott kram/ Eva

    SvaraRadera