dalia

dalia
Pepparbacken

onsdag 26 december 2012

Julafton har stilla av njutits..

 Lillejulafton kläddes som sagt var granen,
 först ville ingen hjälpa till sedan var vi ett grannbarn extra.
 HAr nästan inte alls julpyntat i år, lite i köket bara.

 Symaskinen och stryk-brädan städade jag i vart fall undan..så blev det lite julfint.

 Julmat i år var hemlagad pizza där varje person tillverkade sin del,,
 Vi hade inga gäster i år och det var faktiskt mycket skönt, julmiddag bestående av självvald tillverkad pizza ,,och med den klädsel man själv ville ha ,,skönt tyckte ungarna...hm denna mamman har inte så stora krav på traditioner, tycker dem mest är lite slitsamma..
 Julgodis fanns det,,
 Kalletitt  innan klapparna..
kolla Jonas sover det är tradition.


 Tomten kom,, två som längtat efter sitt godispaket..


 En av mina julklappar,,fick två andra fina men dem får ni se en annan dag.
 Ozzie trött efter julafton..
 Vi hade ju spa här med,,här är pojkarna idag på morgonen,,spa med cyklop,, då hade jag redan tagit mitt morgondopp.

Julrea var jag på i fredags , jo de började faktiskt innan jul,,hittade då denna tub halsduk i ull, för femtio kr,,annars blev det inget mer för mig, Felix köpte en kofta för julklappspengarna han fick av mormor och Allan.


Nej nu borde jag sova,,så godnatt go vänner,,en dag i morgon då släkten ska besökas.


3 kommentarer:

  1. Skön jul utan krav!!! Klädvalet var ju bäst=))). Inte alls skönt att vara finklädd, tycker jag.
    Ha det fint. /Knatten

    SvaraRadera
  2. Javisst så kan man oxå avnjuta julen, man väljer
    själv vad som passar en bäst. Huvudsaken är att man mår väl med alla sina nära o kära.

    Vovvarna kisar lite med ögonen, vad är det som du lockar dem med, de ser så mysigt roliga ut.

    Någon rea orkar jag inte springa på, sen måste jag hålla i slantarna, jag har fem födelsedagar att gratta inom 14 dagar + sonhustrun fyller 40.

    Njut av de lediga dagarna
    Kram/ Eva

    SvaraRadera
  3. Idag är jag lite ledsen för att julen redan är över, men det är samtidigt lite skönt! Julen blir ju inte riktigt lika kul längre när alla släktingar är borta, men är man "julgalen" så är man.....*fniss*
    Det är så kul att se hur olika man firar jul och att några orkar, vågar, vill bryta med gamla traditioner och göra sig en egen jul. Strongt!!!
    GOD FORTSÄTTNING
    Susie

    SvaraRadera