dalia

dalia
Pepparbacken

torsdag 25 mars 2010

Våren kan vi lita på!!- Månadsbild bättre sent ...

Visst tog det lite tid men nu kommer den med en hastighet !!
Vaknade vid fyra tiden av koltrasten ,,mmm!
Såg tranor som gick ner och drack i vår sjö i morse,,och vilket vårväder det varit idag!

Rabatten syns





mossgubben syns ..


Vintergäcken blommar


Julrosen gömdes inunder snön...


Månadsbild så här i slutet,,har bara inte hunnit med det innan,,och nu var det äntligen lite skillnad på snötäcket.


Ska nu gå och bära in mina odlingar ifrån uterummet ,,litar inte riktigt på att det håller sig över fem grader nattetid,,så nu är det bära veckorna,,men det är ok! Bara mina kära plantor får lite nytta av solenergin så det bildas lite fina växtväggar i dem. Ha det Gott;;Snart är det fredag


7 kommentarer:

  1. Det var skönt att du också fått barmark, ngt så när. Slinker inom innan vi kör hem. Är klara i stan vid 2 tid. så det blir efterpå.
    Kram Ma

    SvaraRadera
  2. Oj vad snön har minskat hos dej!
    Trevlig helg
    Mariana

    SvaraRadera
  3. Vilken mysig mossgubbe!
    Ja, nu går det snabbt hos dig!

    Jag vill också ha julrosor, men det känns som att de skulle smälta fram i juni, ungefär, här uppe...

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
  4. Hejsan!
    Så där ser det ut hos mig också nu och vad jag myser när jag går en runda. Äntligen är det vår och jag är så glad att jag klippte ner allt utblommat i höstas, så man ser när alla vårblommor kommer i rabatterna. Ja, inte grässorterna men de ska klippas till veckan och sen ska det bli hönsgödsel utslängt, sen har man vårdoften ett tag framöver. Ha det gott, Karina.

    SvaraRadera
  5. Godmorgon och grattis!

    Du har vunnit en biljett till trädgårdsmässan i min tävling! Maila din adress till mig så kommer biljetterna på posten! Min mailadress hittar du i vänstermarginalen på min blogg.
    Om du vet att du inte kommer att kunna ta dig till mässan kan du ju maila om det också för då kan jag ju lotta ut biljetten till någon annan som anmält sig i tävlingen!
    Ha en skön söndag önskar Växthusmadam

    SvaraRadera
  6. Så synd om dottern och dig...... Jag drar någon annan lycklig vinnare och hälsar krya på dig till din dotter!
    Växthusmadam

    SvaraRadera
  7. Skönt Monica! Nu kan vi nog hoppas på att våren kommit för o stanna.....
    Glad Påsk o ha´t himla gôrgôtt
    Nina

    SvaraRadera