dalia

dalia
Pepparbacken

tisdag 15 december 2009

Pepparkaksbak med lillkillen! Samt nytt trevligare boktips!







Tur att jag har någon att baka tillsammans med,,en glad bagare som vart mjölig överallt,,



Det roligaste var när han drar en stor klump deg med sig ner på golvet och säger hoppsan tappade den visst,,hmm,,jag frågar bakar du på golvet!



Ja ser du det gör jag för det gör farmor, svarar han käckt,,men sedan så slinker degen snabbt in i munnen, med kommentaren ,,det fattar du väl att jag inte kan baka med deg som varit på golvet.
Vad gör man inte för att få äta lite deg!




Nu ett nytt boktips,,läste ju böckerna om Ellen elg, av Karin Alfredsson, ja dom är lite tunga, man blir berörd av dem, som du skriver Maria .B




Idag började jag läa Potensgivarna av Karin Brunk Holmqvist, underbar go humoristisk, i Skåne miljö, där gammalt möter nytt..läsvärd!


Nu ska jag krypa till sängs imorgon är det jobbdag plus personalfest på kvällen!!

ha det gott alla ni andra som finns där..är det någon som vet något om TB så skriv!!!



http://kungspudelozzie.blogg.se/








1 kommentar:

  1. Det luktar gott i huset i flera dagar efter ett riktigt bak. Bara det är värt besväret ( glädjen), som man säjer.

    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera