dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 21 september 2014

September är snart över var blir tiden av??

September månad är snart igenom, och vi har varit sjuka på olika sätt och vis i närmaste familjen,,uff!
Hoppas det går på rätt håll nu!
Vi renoverar och rear gör jag!

Pluggar gör jag med därför kör jag ingen veckokurs i keramik denna termin! Bara lördagskurser för den som känner för det. 
400 kr / man plus 80 kr /kg för lera och bränning /glaserar du själv så kostar det inget extra, glaserar jag tillkommer en avgift på 25 kr / alstret.
Är ni en grupp på 4 (Minst eller max 8 personer, som vill komma och skapa på  Pepparbackens keramikverkstad så ring eller mejla ,, mig! 

 Nu pågår rea på en del av mina alster, motivera på Facebook , på min sida  Pepparbackens keramikverkstad , dela om du har egen sida, motivera varför just du vill köpa något ! Rean är många procent!


 Renoverar badrummet gör vi ,,eller rättare sagt min man inte jag!!!

 Mina alster är nu inplockade för vinterförvaring!
 Perenna plantor a 20 kr styck säljer jag med för den som bor i närheten orkar inte skicka dem. bla lila Flox, Lamöron, Skoldpaddsört både vit och cerise, cerise lila temynta, Pepparmynta som är underbar att göra gott nyttigt iste av, gul klematis vid namn Korean BEauty,  mflera 


Vit Sköldpadsört.
 cerise temynta










4 kommentarer:

  1. Säger som du, var tar veckorna vägen? Nu ska jag leta upp dig på fb, så jag får kika på dina alster. Kul. :-)

    SvaraRadera
  2. Vad mycket fint du har till salu - och vad fint du får i badrummet till hösten. Härligt!
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera
  3. Det är bra att vara 'ute i god tid' med inplockning av diverse trädgård-alster m.m. Tiden rinner iväg och snart står Kung Bore där, nää usch.
    Vad trevligt att du pluggar, ja det är säker både jobbigt men lärorikt.
    Bara man slapp sjukdomar med mera, men med kärlek & omtanke går allt.
    Vi har haft fullt upp i trädgården, men nu börjar våra krafter tyna, man känner att höstens lugn börja dra in och den behöver vi.
    Till nästa år ska vi köra neråt mot Blekinge igen med omnejd, då ses vi.
    Hoppas vovvarna mår bra och att ni andra också gör det nu.
    Höstkram/ Eva

    SvaraRadera
  4. Det blir en hel del alster att plocka in inför vintern.
    Din man är duktig med renovering, det blir trevligt med nytt och fräscht.

    Pluggar du hemma på distans eller hur gör du, duktigt av dig.
    Hoppas vovvarna är pigga.
    Må väl/ Eva

    SvaraRadera