dalia

dalia
Pepparbacken

måndag 21 april 2014

Påsklovet är nu slut!!

En veckas lov har rullat på och vi har fått en hel del gjort här hemma....
I trädgården och inne!


Fotbladen har stuckit upp sina knoppar!

Keramik har jag inte gjort precis i veckan ,,men mina kursare, här är Monica Perssons som  små söta skålar!
 Lite blandat  i början av veckan såg Magnolian ut så här!! längre fram i bloggen kommer den som den ser ut idag!

 Kursares kör , Pia och  Åsa visst är de härliga!
 Min lady fick äntligen komma ut!

 MIn kör som ännu ej kommit upp, det tar ett tag innan jag tänkt klart  var den ska sitta!







 En liten pelare, av klot mm..


Vi har haft ett litet kalas för  Embla som fick  FilippaK muggar och assietter.
 Felix har lekt med Darko och Marina i veckan, plus har de varit på fotboll MFF, var det stora, och  MJällby den lilla!
 En underbar trädgårdshelg har jag haft,,massor blommar , bla Sockblomman så söt!
 Blodörten bara två blommor ,,önskar ju att den kunde föröka sig lite!



 Stjärnmagnolian  i blom,,slog ut i helgen !! 
 Väntar nu på  Alpklematisen och min  frösådda Svavelpion som säkert blir allt annat än gul!!!

 Pionerna skriker att de vill ha stöd,,,blir nästa helgs projekt!
 Var lite lat då det skulle påskpyntas, orkade inte plantera utan stack bara ner dem i lite olika krukor inte helfint men får duga!
Inne har det med hänt en hel del!! Duschen nere är nu kaklad, inte fogad men det kommer!

 Nu är det lilla toan kvar,,,,ibland går det väldigt långsamt då vi gör saker..

3 kommentarer:

  1. Oj oj oj, vad massa olika projekt ni har hållit på men :) Härligt när renoveringen är klar förstår jag:) Underbara bilder på både blommor o keramik. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Hej här kommer en hälsning från oss på Irland, där v hälsar på dottern Tina o Paul. Vi har sett mkt av landet och det är vackrare än vi trodde.
    Vi reser hem den 25, sen är vi nöjda.

    Jag ser att det händer en massa hos dig också, skönt med ledighet och fint väder.
    Vi har verkligen haft tur med vädret också och en bra tid att resa när grönskan är här med alla färger.
    Må så gott/ Eva o Rolf


    SvaraRadera
  3. Härliga bilder, både på det blommande, på körerna och på barn och ombyggnad! Skönt att det finn snågra som inte har bråttom när dom gör något, själv är jag numera så "stressad" att jag helst skulle se att saker och ting var gjorda igår! *fniss* Har kanske med åldern att göra...
    Annars är man ju så vansinnigt avstressad och kolugn genom att vi bor på landet. Tycker t.o.m. att det är stressigt i Visby!! *fniss, fniss*
    KRAM
    Susie

    SvaraRadera