dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 8 december 2013

Köksrenovering nr3, plus lite avkopplande pyssel!


En snöig dag har det varit idag, bra inne väder,,
Idag har vi varit igång och dragit ut en plastmatta..målat väggar vita och pillat ner kakel...imorgon kommer vvsaren och stänger av vatten



Vill bara påminna om någon vill ha muggar ) outlet så finns några kvar, pengarna går till cnacerfonden, säljer dem fram till jul. (Margret du är välkommen in och kika).

Igårkväll när vi avslutade var det några timmar fram till mitt favoprogram skulle börja  (Downtown  Abby) då tog jag fram ull kardor och nålfiltning på börjades..tomten blev inte klar saknade röd ull,,men några fina broscher har jag gjort klara, vilken avkoppling det är att göra detta...jag gillar att brodera fritt..och ull är underbart material att arbeta i.


Broscherna blev lite udda och totalt unika, vill du köpa en hojta till , utmärkt gå bort present i jul till värdinnan. (pris 75kr/st)
 Nu till köket, här ser ni mattan som låg under den mattan vi slet bort, vi tycker den är avskyvärd, ful,, men Felix som inte upplevt sjuttiotalet säger så här.
-Denna var ju vacker den behåller vi! han är mycket bestämd ibland..men nej här ska bli annat golv..
 Vita fina väggar blir det. Den mörkbruna  Italienska kaklen är nu ett minne blott, har faktiskt inte riktig bestämt vilken  sort det blir..får ni se .

Fortsättning följer en annan dag, ska nu tömma stora rummet för vi kom på att vi lägger nytt golv här med då vi ändå är igång...

4 kommentarer:

  1. Oj, renovering av köket, underbart men jobbigt. Fast egentligen inte, vad gör det om det är lite rörigt ett slag, inte ett smack när man tänker efter.
    Vilka fina saker du gör, du liksom bara gör och så blir det så fint, måste kännas tillfredsställande!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Har ni inte nog med köksrenoveringen, ska ni lägga nytt golv i vardagsrummet också!? Hjälp vad ni är duktiga!!
    TREVLIG VECKA
    Susie

    SvaraRadera
  3. Har följt dig både på bloggen och Face book, toppen tycker jag, sen skall man ju vara beredd med en kommentar, vilket jag tyvärr har slarvat med.
    Ha det så gott
    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag ryser ...... en rejäl renovering just nu, hmm ja ja . . . .
    Vi är inte bättre eller sämre vad säger man, hi hi . . . .
    Nä erat kök har ni förstås möe mer jobb med, Rolf målar och tapetserar
    'bara' väggen vid trappan 'fondvägg'', lite smått och gott, du vet hur mycket extra det dra med sig.
    Men på lördag kommer min 'lilla' familj 18 stycken, vi ska inte äta julmat jag hinner inte stå med en massa sådant. De flesta blir bjudna på julbord av sina respektive arbetsplatser, så jag gör lite olika pajer sallader m.m
    Det blir en kort visit vid lunch och sedan paket- utdelning. Jag har bestämt med en dragningslista vem som ska köpa till vem, pris ca 60 :-
    Det kan ju bli trevligt, Ängelholmarna stannar över natt.
    Sen är vi trötta och nöjda, *fniss*

    Ska grabbarna 'lussa' för er ?! Tror knappt de vill ha något på huvudet,
    men det hade varit skoj med en liten 'utklädning', fråga dem snällt . . . .

    Må gott kram/ Eva

    Ps. Vi tog en paus i våran renovering och gick på Bio, såg Las Vegas
    Se den, jisses så rolig ......

    SvaraRadera