dalia

dalia
Pepparbacken

söndag 11 augusti 2013

Idag var det åter Öppen trädgård på Pepparbacken

 Tidigare i sommar kom en man förbi här och berättade att Svängsta Trädgårdsförening och samhällsförening skulle visa Haldaparken med museum , Jättegrytor, samt försäljning av växter och fika, de undrade om jag ville öppna min trädgård för visning.
 Som ni förstår så jo det är kul att guida runt lite trädgårdsintresserade folk i vår trädgård vi kör sa jag och käre mannen min.
Här är släkten , min far (tack för du alltid ställer upp) och moster Gunilla och morbror Nisse, med söta Rex. (Kusin Elins hund)
Strålsande väder har vi haft,  Under dagen har det kommit 50 personer (dem som skrev  gästboken..kanske glömde några).
 Många totalt okända , men också gamla kära kollegor,,,

 Guida runt och prata om mina växter,,då är det lite nördvarning hos mig..hoppas folket stod ut!

 Min kära vän  Duang och hennes man Tony kikade in. (det är Duang som är min massör när trädgårdsmusklerna smärtar mig! Då stretchar hon ut mig i Thaimassage , ska ni alla testa det är guld värt för att må bra i min gamla kropp)

 Eva, Malvina, Marielle, Linda med sin man Patrik goa vänner med trädgårdsintresse.
 Max , Annelie från Pieboda, från deras hästar får jag min bas i trädgården , gödseln!

 Wow vilken läcker bil,,fotografen idag är min mamma tack för din hjälp!! ,(Ninne), hon föll nog för bilen här, visst är den fin. Den röda,,hi hi!
 Besökare från Sölvesborgsträdgårdsförening var här, de har trädgårdsdag vid slottslängorna i Sölvesborg den 17 aug,,(rena julafton för mig att åka dit, jag längtar redan).

 Två av mina fd kära kollegor!Linda och Carina( plus Carinas barn  Fanny och Christian som jag träffade för första gången i dag) , glad blev jag att ni hittade hit.


 Folk från b.la Markaryd,  Asarum, Sölvesborg, Juleboda NSandviken, Karlshamn, Svängsta, Horsaryd, Bromölla, Pieboda, Mörrum , Gungvala, säkert ngt place jag missat...flåt i såfall men alla hann jag inte fråga.

 Mitt i allt ihop var Blekinge Fönster och satte in nya fönster i hela vårt hus...men de är så duktiga och smidiga så det fungerade trots allt de femtio besökare som var här idag stördes inte mycket av grabbarna som monterade fönster och dörrar här...fint blev det och en varm go inomhus miljö får vi i vinter!

2 kommentarer:

  1. Oj, både trädgårdsvisning och fönsterbyte på samma gång?! Spännande! Kul med så många intresserade! =)
    Ha det fint! /Caroline

    SvaraRadera
  2. Jag är verkligen ledsen att jag inte kunde komma. Skulle ha "häng" på dina föräldrar dit, men tyvärr blev det strul med Uno, plus att vår dotter som skulle varit "vakt" här, håller på att flytta. Är av förklarliga själ inte så aktiv på bloggar o dyl.
    Än en gång förlåt
    Kram

    SvaraRadera