dalia

dalia
Pepparbacken

måndag 8 juli 2013

Sommar på riktigt idag! ,,och för många foton!!

Idag har vi varit vid havet hela familjen första gången i år som jag, Felix och hundarna badade i havet.
15 grader låter skönt va?



MIn vita Dahlia, inte helvit mer åt det gula till,


 Ros de recht, mörkröd , doftande och helt underbar.
 Pascal, en ynka ros i år..var helt nedfrusen men den var inte död trots allt.

 ibland får jag ont överallt i min kropp ,,lätt att förstå då jag ser vilken yta jag grävt fram för hand,,och vilka stenar jag asar hit och dit,,stenrikt är det här, Till höger om stentrappan som jag lagt har jag planterat , Rölleka, trädpion gul,,(den växet hejvilt, har aldrig blommat.) smågranar som ska bli småbollar. Malvor olika sorter, några starkväxande växter till jag fick hos svärmor, det ska nämligen bli en tät rabatt med starka växter, vi får väl se.
 Vita smultron, mums!
 Cilla rosen tokblommar fint i år!
 Katrina Zeinet blommar så gulligt.
 Odlar rödlök i år, gott och minimal arbetsinsats för den goda löken, mödan värt alltså!
 Pimpade balkongen ,,använder jag det,,jo för kvällsmys..


 dessa två rosor är lika men ändå olika, vackra doftande. En är arveros i min familj och den andra i en väns familj.  

 Krollliljorna blommar .
 Fresian blommar.
 Plåthöns passar mig bra, skulle vilja hitta några fler bara.


 Perukbuskarna var nästan borta efter den hårda vintern men de kommer.


 Flikbladig fläder fin.
 Pionerna sjunger på sista versen nu.

 Heidelberg, en ros, totalt nedfrusen i våras.






 Trollius Golden tiara eller ngt ditåt.
 Flammnetanz mkt fin blommar enormt!




 Ettåringarna är fina.


 Stinas ros.


























 min lilla fläder och makens bärodlingar.









4 kommentarer:

  1. Oj, det var många foton det =) Så mycket som blommar hos dig - visst är det härligt!

    SvaraRadera
  2. Massor av fina bilder. Den gula trädpionen blev jag nyfiken på! Har en lila som inte har blommat i år!/Lila-Christina

    SvaraRadera
  3. Oj vad du håller på :) man blir riktigt inspirerad. Men alla sorter du fotat kommer man inte näs i närheten av. Plåthönor hade ju även passat här...jag har i alla fall tocken :) Ha det gott, hoppas vi snart kan ses.
    Kram Susann

    SvaraRadera
  4. 'De där' vita lurviga fyrbenta 'sakerna'
    är finast. Allt annat kommer på andra plats,hihi
    MEN var de blommar hos dig . . . . !!!
    Snart säger jag till när jag kommer, ska försöka ta Maria med mig, om hon kan slita sig från sin trädgård. Jag jobbar hela helgen, nu känns det som jag vill ha semester.
    Må så gott/ Eva
    Krama de vita lurviga vovvarna.

    SvaraRadera