dalia

dalia
Pepparbacken

lördag 9 mars 2013

KYla och grådis,,plus snöyra,,som blir där,,

 Mina perennsådd som står ute, de var snöfria i morse men inte nu mer..men det gör i oförsig inget.

Detta är vadå ,,jo vårtecken,,är min röda Julros som växt under snön,,liggande blommor tittade fram-

 Inget särskilt vårtecken på dessa två bilder, ett igen fruset fågelbad och svampar som knappt syns i snön.

 Hoppsan här kom en kakelplatta som  Malvina gjort till sin mamma. den ska hänga i ett ameringsnät..öppnade ju ugnen i fredags..

 Här är ugnsöppningen på G..

 Marielles fräcka kruka,
 Pias grova skål glaserad i en svart fin glasyr.
 Ansiktskrukan gjord av Malvina..
 en sådan här skylt vill jag med ha till min toa. Denna är design Pia.S
Nu gick jag ut och tände denna så min man känner sig välkommen då han kommer hem han har varit i Malmö hela dagen,,jag orkade inte följa med var inte alls i form imorse,,,men nu är det snart dags att få hem ungar och gubbe. dags för lite lördagsmys!

3 kommentarer:

  1. Oj ni har snö kvar ser jag,här finns bara enstaka ishögar kvar. Men isiga vindar idag.
    Solig fm. lite snöyra em. men inget blev kvar på backen. Men våren har givit ljusare dagar.

    Söt lyckta som sprider en värmande hälsning.

    I kväll ska vi ha mys med pizza o "mello" ihop med Lina o Annie, de ska sova över.Kul för oss.

    Trevlig kväll även för er/ Eva

    SvaraRadera
  2. Alltid lika kul att titta på dina inlägg, men måste bara säga förlåt, har inte varit så bra på att kommentera, av känd anledning. Vågar inte ens lova att bättra mig. För att skingra tankarna är jag inne och läser väldigt mycket, sen är det stopp.
    Ha det så gott
    Kram

    SvaraRadera
  3. Åh vad jag gillade dom där "svamparna"! Riktigt snygga, trots att dom sticker upp i den förhatliga snön!!

    SvaraRadera