dalia

dalia
Pepparbacken

lördag 22 september 2012

Än blommar det:

Syren hortensian Anna bell blommar ännu.
Igår då jag suttit stilla hela dagen så var det gott att jogga en runda, fast idag fick jag ångra det,,,suck jag som trodde min fot var bra....


Luktärterna likaså.

 Den vita alliumen, är fin.

 En runda i växthuset, där är chilin på G, och röd parpika.


Svamp borde jag kanske ge mig ut och plocka, men uff det ösregnar, håller tillgodo med keramiksvampar.
 Munkhättan har en frukt i år, sniglarna gillar att tugga i sig dem, men denna har vi fått behålla.

Rosen PAscal, blommar fint ännu.

 Silverax


Trumpetklematisen är så fin..

6 kommentarer:

  1. Visst är mycket fint ännu den här tiden på året! Tack för titten på de fina bilderna!

    SvaraRadera
  2. Så fina blommor som fortfarande blommar hos dig:) synd om dig att foten inte var bra ännu:( Hoppas att det snart blir bra. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Inte bra med foten?? Det är ju en hel del blommning fortfarande o vi kommer med "nytillskotten" Ja de blommar förstås inte nu, men det är väl snart VÅR igen!! Lera till vinternöjet är med.
    Hoppas på bättre väder i morrn--
    Kram MA

    SvaraRadera
  4. Här är nu växthuset tömt inför vintern och frostnätterna har börjat komma ..suck.
    Ha det så gott!
    Kram ♥

    SvaraRadera
  5. Verkligen fint det blommar hos dej fortfarande.
    Kram Susann

    SvaraRadera
  6. Du har enormt många fina blommor ännu och den blå svampen ser farligt god ut!
    Agneta kram

    SvaraRadera